Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Sars-cov-2 virüsü hava keselerinde yerleşik ace-2 enzimlerine tutunarak inflamasyona sebep oluyorsa ace inhibütöri neden önerilmiyor?

Daha önce vermiş olduğum yanıtı ve kaynakları kopyalıyorum;

"Hastalığın patogenezi ile alakalı aşağıdaki bilgiye sahibiz;

"Dolayısıyla, SARS-CoV'nin insandan insana bulaşmalarının, virüs spike reseptör bağlanma alanı ile anjiyotensin dönüştürücü enzim 2 (ACE2) reseptörü olarak tanımlanan hücresel reseptör arasındaki bağlanma ile meydana geldiği bildirilmiştir"

İlaçlar hakkında da şu bilgiye sahibiz;

"Ek olarak, ACEI ve ARB'lerin kullanımının ACE2 ekspresyonunu arttıracağı ve hastanın viral konak hücre girişine ve çoğalmasına duyarlılığını artıracağı endişesi vardır"

ÖNEMLİ: Hipertansiyon hastalarının yukarıda belirttiğim ve hayvan deneylerinde gösterilmiş olan olası riskten dolayı ilaçlarını kesmesi gerekmez. Diğer taraftan hastalığa yakalanma sonrasında ilaçların kullanım durumuna hekim karar verecektir.

Umarım yardımcı olmuştur"

Sağlıkla kalın..

Puan Ver

1. PUBMED The Epidemiology and Pathogenesis of Coronavirus Disease (COVID-19) Outbreak
  2. JAMA COVID-19 and Angiotensin-Converting Enzyme Inhibitors and Angiotensin Receptor Blockers What Is the Evidence?

Geçtiğimiz günlerde tam bu bahsettiğiniz konuda bir makale okudum ancak şu anda bulamadım. O makaleyi bulduğum anda bir cevap daha girip, linkini buraya ekleyeceğim.

O makalede, ACE 2 reseptörlerini bloke etmenin, koronavirüsün hücreyi ele geçirmesini engellerken (ACE 2 proteininin asıl işlevini de bloke ettiği için) öngörülemeyen başka sorunlar yaratma potansiyelinin incelendiğinden bahsediliyordu. Sanıyorum bu yöntemin güvenilir bir şekilde denenmesi için zamana ihtiyaç var.

Bu arada cevabı okuyan diğer kişiler için daha açık yazalım;

SARS-CoV-2 coronavirüsünü çevreleyen çıkıntılar olarak gördüğümüz S (Spike) proteinleri, akciğerlerdeki hücrelerde bulunan ACE 2 proteinlerine tutunuyorlar. Virüs böylece hücremize yapışmış oluyor. Devamında virüsün diğer M (Membran) ve E (Envelope) proteinleri, hücre duvarı ile kaynaşarak içeriye yol açıyorlar ve virüsün RNA içeriği hücremizin içine giriyor.

Kabaca özetlersek; ACE 2 proteininin bir yan etki olmadan bloke edilmesi, basitçe SARS-CoV-2'nin kapıda kalması yani içeri girememesi demek.

Sevgilerimle...

Puan Ver

1. MedCram MedCram Youtube videosunda ACE2 proteinin, virüsün hücreye girişteki rolü incelenmiş
  2. TÜBİTAK COVID-19 üzerine oldukça detaylı bir PDF dosyası

“Öldürmenin kötü olduğunu göstermek için neden öldüren insanları öldürüyoruz?”
Holly Near