Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

"paralel evrenler"in varlığı bilim çevreleri tarafından kabul edilmişmidir?

"evrim teorisi" bir doğa kanunu olan evrimin nasıl olduğunu , ne şekilde geliştiğini açıklamaktadır. Basit bir mantık yürüterek "paralel evrenler teorisi" nin de bir gerçeklik olarak var olan "paralel evrenler"i açıklayan bir teori olduğunu mu düşünmeliyiz?

Hayır. Bu durum, teori sözcüğünün gevşek bir şekilde kullanılmasından kaynaklı bir durum. Paralel Evren Hipotezi olarak anmak daha doğru; ancak genellikle kısaca "paralel evrenler" olarak bahsediliyor.

Bir de fizikte işler bazen farklı olabiliyor; çünkü paralel evrenler fizikçilerin oturdukları yerden, hayal dünyalarından uydurdukları bir açıklama değil - matematiksel denklemlerin bir kısmının potansiyel bir sonucu. Dolayısıyla belli miktarda veriyi bir arada işleyerek, evrenin neden ve nasıl var olduğunu açıklamayı başardığı için bir teori olarak anılabiliyor.

Ancak semantik detayların ötesinde, Evrim Teorisi gibi bir teori ile kıyaslanması mümkün değil. Evrim Teorisi daha ziyade Kuantum Teorisi veya İzafiyet Teorisi ile benzeştirilebilir.

Puan Ver

Varlığı ya da yokluğu kesin olarak ispatlanamayan her şey teoridir.Evrimin varlığına dair bir çok delil olmasına karşın,paralel evrenler ilişkin deliller pek yoktur.Evrim deneyle kısmen gözlenebilirken,paralel evrenleri içinde bulunduğumuz dönemdeki teknolojik bilimsel yetersizlikten dolayı kanıtlar bulunması oldukça zordur.

Puan Ver

Hayır, böyle düşünmek doğru olmaz.

Çünkü evrim teorisi çok sağlam temellere dayanır ve kanıtları vardır (Arkeolojik buluntular vb.). Fakat paralel evrenler teorisi için bu durum böyle değildir. Elimizde ne kalıntı vardır ne de deneysel veriler. Fakat bu durum onun yanlış olduğunu göstermez.

Puan Ver

“Sıradan insanların sıradışı olmayı seçebileceklerini düşünüyorum.”