Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Popüler bilimin dışına çıkıp bize daha fazla bilgi verebilecek kuantum fiziği kitabı önerebilir misiniz?

Öncelikle bu konuya ne kadar hakim ve ilgili olduğuna bağlı. Ama sana birkaç kitap önerim var.

101 Soruda Kuantum - Kenneth W. Ford

Kuantum Fiziği hakkında sağlam bilgiler verir ve ayrıca detaylı bir kitaptır. Eğer biraz önbilgi biraz da merakın varsa bu kitabı tavsiye ederim.

Higgs ve Cern - Daniel Denegri, Claude Guyot, Andreas Hoecker ve Lydia Roos

Bu kitapta CERN'ün işleyişi ve parçacık fiziği çok detaylı bir şekilde ele alınmış. Ağır bir kitaptır okuması biraz zordur. Okuyup geçilecek bir kitap değil, senden kafa yormanı ister.

Kuantum Mekaniği - Leonard Susskind ve Art Friedman

Bu kitap kuantum mekaniği daha çok matematiksel olarak ele alır. Bunu okuman için liseyi bitirmiş olman gerek ki rahat anlayabilesin. Ders kitabına yakındır.

Feynman Fizik Dersleri Cilt. 3 - Richard Feynman

Fiziğin en önemli isimlerinden olan Richard Feynman'in üniversitede verdiği derslerin toplamı olan bir kuantum ders kitabıdır. Oldukça detaylı, adeta ansiklopedi gibidir. Eğer yeniysen bu kitabı önermem çünkü çok yoğundur ve yeni başlayanlar için kafa karıştırıcıdır.

İlk önerdiğim kitabı alıp rahat rahat okuyabilirsin ama kalanlarını okuman için gerçekten kafa yoran gerek, şimdiden kolay gelsin.

Puan Ver

“Birçok insanda, Dünya’nın evrenin merkezinde ve kendilerinin de tüm türlerin merkezinde olduklarına inanmalarını sağlayan büyük bir ego vardır.”
Ann Druyan