Puan Ver

Fizik ve kuantum alanıyla ilgili kitap tavsiye edebilirmisiniz?

Tıpkı evrim üzerine kitap tavsiyenizde olduğu gibi fizik-kuantum alanında da en baştan öğrenmek isteyenler için kitap tavsiyelerinde bulunabilir misiniz?

• Zamanın Kısa Tarihi - Stephen Hawking
  • Geleceğin Fiziği - Michio Kaku
  • Olanaksızın Fiziği - Michio Kaku
  • Kozmos - Carl Sagan
  • Büyük Tasarım - Stephen Hawking
  • Tanrı'nın kapısını çalan bilim - Carl Sagan
  • Feynman Fizik Dersleri
  • Tuhafı Aşma Zamanı: Kuantum Fiziğine Farklı Bir Bakış
  • Yaşam Nedir ? - Erwin Schrödinger

Öncelikle Zamanın Kısa Tarihini(Stephan Hawking'in)

Altı Kolay Parça -Richard Feynman

Fizik Yasaları Üzerine -Richard Feynman

Kuantum Mekaniği -Art Friedman

Bunların haricinde internette "Eminim Şaka Yapıyorsunuz Bay Feynman" kitabını da alabilirsin

Puan Ver

Zamanın kısa tarihi çok kolay anlasilabilen sade dili olan güzel bir kitap bunu tavsiye ederim

Biraz kuantumdan zarar gelmez i okuyabilirsin.

Onun dışında hiçbir fikrimiz yok çok güzel bir kitaptır.mizahi bir şekilde fizik konularını ele almış.Evrenin olusumu ile ilgili olarak ceviz kabugundaki evren çok güzeldir

Fizik hakkında genel bilgiler için ise gerçekten bilinmesi gereken 50 fizik konusu güzeldir,sade bir kitap .temel fizik yasalarından kuantuma kadar ele almış.

Fizik yasaları üzerine yi de okuyabilirsin.

Ama daha detayli universite düzeyinde fizik bilgisi içeren bir kitap istiyorsan da izafiyet teorisini okuyabilirsin .içerisinde lorentz dönüşümleri gibi universite fizik konuları da var fakat gerçekten mükemmel bir kitap.

Ya da detayli fizik kitabı olarak Feynman fizik derslerini okuyabilirsin.kalın büyük bir kitap.kalkulusu çok iyi bilmek gerekiyor. O da güzel bir kitap.

Bu kitaplari kesinlikle tavsiye ederim.

101 Soruda Kuantum - Kenneth W. Ford

Kuantum Fiziği hakkında sağlam bilgiler verir ve ayrıca detaylı bir kitaptır. Eğer biraz önbilgi biraz da merakın varsa bu kitabı tavsiye ederim.

Higgs ve Cern - Daniel Denegri, Claude Guyot, Andreas Hoecker ve Lydia Roos

Bu kitapta CERN'ün işleyişi ve parçacık fiziği çok detaylı bir şekilde ele alınmış. Ağır bir kitaptır okuması biraz zordur. Okuyup geçilecek bir kitap değil, senden kafa yormanı ister.

Kuantum Mekaniği - Leonard Susskind ve Art Friedman

Bu kitap kuantum mekaniği daha çok matematiksel olarak ele alır. Bunu okuman için liseyi bitirmiş olman gerek ki rahat anlayabilesin. Ders kitabına yakındır.

Feynman Fizik Dersleri Cilt. 3 - Richard Feynman

Fiziğin en önemli isimlerinden olan Richard Feynman'in üniversitede verdiği derslerin toplamı olan bir kuantum ders kitabıdır. Oldukça detaylı, adeta ansiklopedi gibidir. Eğer yeniysen bu kitabı önermem çünkü çok yoğundur ve yeni başlayanlar için kafa karıştırıcıdır.

İlk önerdiğim kitabı alıp rahat rahat okuyabilirsin ama kalanlarını okuman için gerçekten kafa yoran gerek, şimdiden kolay gelsin.

Stephen Hawking'in yazdığı ve şuanda okuduğum Zamanın Kısa Tarihi adlı kitabı tavsiye ederim. İçerisinde bol bol kuantum fiziği, evren modellerinin zamanla gelişmesi, karadelikler, evrenin ilk oluşumu gibi konulara değinilmiş.

“Ortasında ölecek olsanız bile buna değecek kitaplar okuyun.”
P.J. O’Rourke