Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Ölümsüzlüğü bulmaya ne kadar yakınız?

13 yaşındayım şuanda ve ölüme karşı hassasım çok rahatsız ediyor beni, tahminen belki 70 yaşına kadar yaşıcam yani belki 57 yıl daha, sizce bu kadar yıl içersinde ölümsüzlüğü bulabilir miyiz? Lütfen dinleri karıştırmayın bilimsel olarak yanıtlayınız?

Bilimsel olarak henüz çok yakın değiliz. Ancak şu var ki, besinlerin enerjiye dönüşme sürecinde en son nokta olan Elektron Transport Sistemi (zinciri) dediğimiz mitekondrilerin enerji santralleri, ve onların çalışma şeklini tam olarak anlamanın ölümsüzlüğün kapısı olabeileceği ifade edilmekte. Bunun evrimsel süreçte edinilmiş fabrika ayarlarıyla yakından alakası var. Sirkadiyen ritm, tek hücreliler dahil bütün canlılara kodlanmış fiziksel faaliyetlerinin güneşe bağlı seyrinin belirlenmiş halidir. Bütün canlılık güneşe göre evrimleştiği için, her tür güneşin konumuna göre, ondan gelen ışığı analiz ederek biyolojik faaliyetlerini belirler. Hormon salınımı, sindirim, avlanma, tamir-yenilenme vs vs tamamen sirkadiyen ritmin belirlediği sürelerde olmalıdır. Elektron transport zincirinin çalışması da bu fabrika ayarlarıyla uyumludur doğal olarak. Hangi istasyondan ne zaman hangi besin grubunun gireceği kabaca bilinmektedir. Metabolik artıklar, yaşlanmada en temel faktör. İşte istasyonlardan doğru zamanda doğru besin grupları girmesiyle yaşamın uzama ihtimali olduğu otörlerce ifade edilmekte. Yeni bir alan olduğu için çok net bilgi henüz yok. Ancak ölümün de, ölümsüzlüğün de bu ETSistemi ile doğrudan alakasının olduğu ifade edilmekte. İdeal hale getirilmiş bir ETS söz konusu olduğunda insan biyolojisinin ölümlü olup olmadığının sorulacağı dahi söylenmekte. Yapılan deneylerde somatik hücrenin ideal şartlarda (laboratuarda) canlılığını organizmaya göre çok uzun süreler devam ettirebilmektedir.

Puan Ver

“Zihnimde kitaplarda bulabileceğim hiçbir şeyi taşımıyorum. Üniversite eğitimi birçok gerçeği öğrenmek değil, kişilere düşünmeyi öğretmek içindir.”