Puan Ver
Puan Ver

Neden"evrim kanunu" şeklinde bir terim yok?

Kütle çekim kanununu açıklayan teori kütle çekim teorisi, evrim yasasını açıklayan teori evrim teorisi;ancak kütle çekim kanunu var. Ama evrim yasası?

"Evrim kanunu" şeklinde bir terim var. Teoriler kanunları açıklayan olgulardır. Bir teori mevcutsa bir kanun da vardır.

Bilimde günlük hayatta kullandığımız teori kelimesi ile aynı anlama gelen sözcük hipotezdir. Bazı haber siteleri hipotez ile teori kavramlarını karıştırsa da bu bir gerçektir.

Hipotez: deneyle kanıtlanmamış olmakla birlikte kanıtlanabileceği umulan, mantıksal bir sonuç çıkarmaya dayanak olarak öne sürülen kuramsal düşünce, önerme.

Teori: Bilimde teori veya kuram; bir olgunun, sürekli olarak doğrulanmış gözlem ve deneyler baz alınarak yapılan bir açıklamasıdır. Teori, herhangi bir olayı, vakayı, görüngüyü açıklamak için kullanılan düşünce sistemidir. Genel anlamda, kuram, bir düşüncenin genel, soyut ve rasyonel olmasıdır.

Bu tanımları WikiPedia dan bulabilirsiniz.

"evrim kanunu" teriminin kullanılmaması olmadığı anlamına gelmez. Sözde bilimsel haber sunabilen siteler "evrim kanunı" terimini kullanmasa da bu kpnu hakkında gerçek bilgi sahipleri "evrim kanunu" terimini kullanır.

Kısaca:

Eğer evrimin doğruluğu kanıtlanamamış olsaydı "evrim teori" değil "evrim hipotezi" terimini kullanırdık.

“Bir fanatik, fikrini ve konuyu değiştiremeyendir.”
Winston Churchill