Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Neden maddeler yuvarlak olma eğilimi gösteriyor?

Gezegenler, su damlaları, atom modelleri, aklıma gelmeyen daha birçok şeyi hep yuvarlak olarak görüyoruz. Neden evrendeki maddeler yuvarlak olma eğilimindedir?

Bu sorunun cevabı gökcisimleri için Astrofizikçi (NASA-JPL) Dr. Umut Yıldız tarafından bir yazısında şöyle verilmiştir:

"...Sadece Dünya'mız değil,neredeyse belli bir boyuta ulaşan bütün gök cisimleri küre şeklindedir. Bunun nedeniyse kütleçekimi. Kürenin merkezinden yüzeyine etkiyen kuvvet her noktada eşittir. Dolayısıyla çekim kuvvetiyle bir araya gelen maddenin her noktasına etkiyen kuvvet, zamanla maddeyi küre haline getirir....Kısaca, dönüş hızı ve komşu cisimlerin çekim etkisi gibi faktörler de küre şeklinin geometrik yapısında bozulmalar yaratabiliyor." (Kaynak: All About Space)

“Başkalarıyla paylaşılmayan bir düşünce solmaya mahkumdur. Düşünceler, paylaşıldıkça büyür.”
Lowell Fillmore