Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Merhabalar tatlı suda mercanın yetişemediği söylenmiş durumdaydı fakat şimdi yetişebildiği söyleniyor bilim aldatıcı mıdır?

Hayır, mercanlar tatlı suda yetişemez. ''Can corals live in freshwater?'' diye aratırsanız çoğu makalede mercanların yetişebilmesi için tuzlu suya ihtiyaçlarının olduğunu görebilirsiniz. Çünkü mercanların yetişebilmesi için 1000 birim suda 32 ila 42 birim tuza ihtiyaçları vardır. Şimdi gelelim ikinci sorunuz olan ''Bilim aldatıcı mıdır?'' sorunuza:

Bilimin zaman geçtikçe farklı şeyler söylemesi onun aldatıcı olduğu anlamına gelmez. Bilimin tek bir amacı vardır: o da gerçeğe ulaşmak. Bilim, metodolojisi gereği elindeki kanıtları, gözlemleri, deney sonuçlarını vs. hesaba katarak olması en muhtemel bir hipotez ortaya koyar. Bu hipotez makalelerde yayımlanır ve sıra bilim camiasına geçer. Yanlışlanabilirlik ilkesi gereği bilim insanları bu hipotezi yanlışlamaya çalışırlar. Diğer bilim insanları bu hipotezdeki açıkları ararlar ve eğer ki bir yanlışlık bulunursa veya keşfedilirse bu makale tabiri caizse çöp olur. Aynı konu üzerine başka bir makale yazılır ve bilim bu şekilde ilerler. Örneğin Newton fiziği mutlak gerçekmiş gibi gözüküyordu ta ki 1905 yılında Albert Einstein özel görelilik hakkındaki ilk makalesini yayımlayana kadar.

“Hepimiz yıldız tozuyuz!”