Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Merhabalar. Bitkiler, kökleriyle aldıkları suyu ve mineralleri en uç noktaya kadar taşıyor. Ve bitkinin her noktasına can veriyor. Peki bazı ağaçların üst dalları neden kuru?

Örneğin 10 metre uzunluğunda bir çam ağacı düşünelim. Alt dalları canlı ortadaki kollar kuru üsttekiler yine canlı. Anlayamadığım konu su orta kısma neden uğramadı?

Aslında bu soruyu tam olarak anlamadan doğrudan ve net bir şekilde cevap verilemez.Çünkü buna sebep olabilecek birden fazla neden olabilir.

Bitkilerde biz insanlar gibi hastalanabilirler. Hastalık etmeni olarak virüsel,fungus(mantari),bakterisel veya sistemik bozukluklar(genetik bozulmalar) gibi bir çok neden ile olabilmekte. Bunun dışında lokal olarak bitki özsuyunun ulaşamamasınında birçok neden olabilmekte. Örneğin bitkide bakır,çinko ve bor eksikliklerinin herhangi birisi durumunda yapraklarda sararmalar bitkide lokal kurumalar olabilmekte bunun olası nedenlerini sıralayacak olursak.Toprakta bitki besin maddesi azlığı,Herhangi bir enfeksiyonun besin maddesi alınışına engel oluşu,Bitkide zararlı bir konukçunun(Başka bir bitki veya böcek,hayvan) doğrudan veya dolaylı yoldan zarara uğratması olabilir.(Ülkemiz çam ağaçları için çamökse otunu, yuva yapan bir ağaç kakan veya Çamkese böceği gibi)Tüm bunlar dışında herhangi bir elementin bitki bünyesine bir şekilde fazla girişide, toksisite dediğimiz olması gereken miktarın üstünde ve canlıyı zehirleyen bir duruma yol açabilmekte. Etrafımızda gördüğümüz bitkiler tüm bu olası nedenlerden birinden etkilenerek kuru dallar meydana getiriyor veya geçmişte getirmiş olabilir.Ancak tüm bu stres koşulları altında bitki yaşamına devam etmeyi iyi bilen bir canlı.

Puan Ver

• Yazar Yok. Bitki Besin Elementleri: Kaynakları, İşlevleri, Eksik Ve Fazlalıkları. (23 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 23 Aralık 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Çam Ökseotu (Viscum Album Ssp. Austriacum (Wiesb.) Vollman)'Nun Zarari, Biyolojisi Ve Mücadelesi. (23 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 23 Aralık 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Türkiye Ormanlarinda Zarar Yapan Önemli Böcek Türleri. (23 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 23 Aralık 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Aynı nehirde iki kez yıkanamazsınız: Çünkü nehir aynı nehir değildir ve siz aynı siz değilsiniz.”
Heraclitus