Sorulara Dön
Mustafa Dumankaya
Üye

Matematik kim tarafından neden ve nasıl bulunmuştur?

770 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Berkay Kutsal
Öğrenci

Matematik, insanlığın çok uzun zamandır kullandığı bir sistem, hatta muhtemelen insanlar henüz bir şeyleri kayda almaya başlamamışken bile matematik kullanılıyordu. Belli başlı matematiksel ifadeleri belli bireylere atfetmek mümkün. "Descartes, "Kartezyen geometri" ifadesinin sahibidir." ya da "Pisagor sayesinde "pisagor teoremi, hipotenüs" gibi kavramları kullanabiliyoruz." gibi cümleler kurabiliriz; ancak bütün matematiğin başlangıcını bir bireye, gruba yahut halka mal etmek yanlış.

337 görüntülenme
Tuna Toprak
Matematik hakkında okuduklarımdan yaptığım çıkarım
Orijinal Soru: Matematik ne zaman başladı?

Matematiğin nerede ve nasıl başladığı hakkında da kesin bir şey söylemek mümkün değildir. Dayanak olarak yorum gerektiren arkeolojik bulguları değil de, yorum gerektirmeyecek kadar açık yazılı belgeleri alırsak, matematiğin M.Ö. 3000 –2000 yılları arasında Mısır ve Mezopotamya'da başladığını söyleyebiliriz.

Matematik tarihi, öncelikle matematikteki keşiflerin kökenini araştıran ve daha az ölçüde ise matematiksel yöntemleri ve geçmişin notasyonunu araştıran bir bilimsel çalışma alanıdır. Modern çağdan ve dünya çapında bilginin yayılmasından önce, yeni matematiksel gelişmelerin yazılı örnekleri yalnızca birkaç yerde gün ışığına çıktı. MÖ 3000'den itibaren Mezopotamya eyaletleri Sümer, Akad ve Asur, Eski Mısır ve Ebla ile birlikte vergilendirmede, ticarette, doğayı anlamada, astronomide ve zamanı kaydetmede/takvimleri formüle etmede aritmetik, cebir ve geometri kullanmaya başladı.

Tüm Reklamları Kapat

1. Wikipedia. Matematik Biliminin Tarihi. (2 Eylül 2020). Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
Yunus Bilece
Öğrenci
Orijinal Soru: Matematik nasıl ortaya çıkmıştır?

Matematikten kastın 4 işlem ve sayma değil de geometri ve cebir ise Antik Yunanlılar'a göre geometri ve matematik Mısır'da ortaya çıkmıştı sebebi ise Nil'in zaman zaman taşması ve taşkınların sonrasında insanların arazilerinin sınırlarında kafa karışıklığı olmasıydı bu kafa karışıklığı çözmek için geometriye başvurdular ayrıca vergi oranlarının filen de tekrar belirlenmesi gerekiyordu toprağı olan insanlar vergi verirler ama topraklarını kaybettiklerinde veya toprakları beklenen verimi taşkın yüzünden vermediği için vergilerinde bir kısılmaya gidilmesi lazım ne kadar olacağını matematikle belirliyorlardı.

Bunun haricinde Sümerler'den Asurlar'a onlardan Babiller'e onlardan Medler'e sonra Persler'e Mezopotamya uygarlıklarının tamamının geniş bir matematik bilgisi olduğu da kesin yaptıkları yapıtlar matematik bilgisi olmadan yapılamayacak şeylerdi. Denklem çözme gibi konuları hepsi becerebiliyordu.

Enes Kayhan
[Bu unvan, uzunluk nedeniyle silindi.]
Orijinal Soru: Matematiği kim buldu?

Merhaba İlk Olarak Matematik Sadece Bir Kişi Tarafından Bulunmadı İlk Toplumların Avlanmada Normal Hayatta Kendilerinin İşlerini Hesaplayarak Kolaylaştıracak Bir Yol Olduğu Fark Edilip Matematik Kavramının İlk Temelleri Bulundu ve Hintliler Zamanında İyice Gelişti Daha Sonra Romalılar ve Ardından Müslümanlarla Geometri ve Matematik Alanında Bir Çok Gelişmeler Yaşandı ve Daha Sonra Coğrafi Keşifler ve Rönesans,Reformlarla Dünya ve Bilimi Daha da Gelişti Matematiksel düşüncenin kökenleri sayı, doğadaki örüntüler, büyüklük ve biçim kavramlarına dayanır.[12] Hayvan bilişiyle ilgili modern çalışmalar, bu kavramların insanlara özgü olmadığını göstermiştir. Bu tür kavramlar, avcı-toplayıcı toplumlarda günlük yaşamın bir parçası olabilirdi. Zaman içinde yavaş yavaş gelişen "sayı" kavramı fikri, "bir", "iki" ve "çok" arasındaki ayrımı koruyan, ancak ikiden büyük sayıları ayırmayan dillerin varlığı tarafından desteklenmiştir.[12]