Puan Ver
Puan Ver

Lütfen teori,kanun,hipotez kavramlarını basit bir dille örneklendirerek açıklar mısınız? Hipotez neden doğrulandığında teori olmaz? Peki ne olur?

Gözlem yaparak elde ettiğimizi veri ''kapalı ve gök gürültülü bir hava''ise ve yagmur yagacagına dair hipotez geliştiriyorsak ve bu doğrulanıyorsa?

Bu konu hakkında evrim ağacının bilim metadolojisi nedir videosunu izleyebilirsin.

Hipotez: Probleme konulan geçici çözüme hipotez denir. Varsayım veya hipotez, bilimsel yöntemde olaylar arasında ilişkiler kurmak ve olayları bir nedene bağlamak üzere tasarlanan ve geçerli sayılan bir önermedir. Hipotez problemi çözmek için yapılan araştırma ve gözlemler sonucu elde edilen bilgilerin yardımıyla kurulur.

Teori :Bir olay, bir yapı ya da düzenin nedenlerini açıklamak isteyen genel düşünce bkz. 'Kuram'. Evrim teorisi gibi, Plazma Evren Teorisi gibi. Sanılanın aksine teori ispatlanmamış fikir değildir.

Kanun: Evrenin dokusu ve yapısı bozulmadıkça değişmeyecek olan fiziki, biyolojik vs. bilimsel kurallarıdır. Kütle Çekim Kanunu vs.

Hipotez gelişince kanun yada teori olmaz çünkü sorunu çözmek için yapılan bir olaydır ve aynı şekilde bir varsayım bir tahmindir. Teori ise bir konu hakkında güçlü bilimsel kanıtlara dayanır ve TAHMİN DEĞİLDİR kesin sonuçlara bakar kanıtlansa bile teori olarak kalır.

Eğer bir eksiğim ve hatam varsa düzletin :)

1. TDK Kelime Anlamlarına Baktım
  2. Evrim Ağacı Youtube Metadolojisine baktım

“Yaşam, bisiklete binmek gibidir. Dengeni korumak için sürekli ilerlemen gerekir.”