Hiçlik hiçbirseydir bu nedenle hiçliğin başlangıcı olmasından bahsedemeyiz. Çünkü mutlak hiçlik için zaten hiçbirseyin olmadığı bir durum kastedilir. Hiç olan (yani var olmayan) şeyin ise başlangıcı olmaz zaten o şeyin varlığından bahsedemeyiz ki başlangıcı olsun. Yani burada yok olan bir şeyin başlangıcından bahsetmek gibi paradoksal bir durum ortaya çıkar.
Hiçliğin sonu ise varlığın başlangıcı olması yönüyle vardır diyebiliriz. Ancak bunu da ancak hiçlik ile varlık arasında bir bağlantı kurmadan söyleyebiliriz. Hiçliğin bu anlamda bittiği bir durumun olması hiçliğin başlangıcı olması gerekliliğini doğurmaz. İşin aslında hiçliğin sonundan da bahsedemeyiz. Çünkü mutlak hiçlik için yani mutlak olarak var olmayan bir şey için aslında o şey varmış gibi bir sondan bahsetmek de mantık hatası doğurur. Çünkü hiçliğin sonundan bahsetmek ona 'var olma' niteliği vermek anlamına gelir. Oysa hiçlik zaten yokluğu tanımlar. Bu nedenle Varlığın baslangıcı hiçliğin sonu olduğu anlamına gelmez. Çünkü varlık ve mutlak hiçlik arasında bir baglantı yoktur. İkisi felsefî olarak ayrı durumlardır. Çünkü mutlak hiçlik varlığı doğuramaz. Bu nedenle mutlak hiçlik ile varlık arasında bir sıralama ilişkisi veya bağlantı olmayacağından varlığın başlangıcı hiçliğin sonudur demeek de yanlıştır. Çünkü bu ifade hiçlik ile varlık arasında bir bağlantı olduğunu kabul eder. Ancak bahsettiğim gibi hiçlik ile varlik arasında bir baglantı yoktur.