Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Gdo zararlı mı? İnsanlar neden gdonun zararlı olduğunu düşünüyor?

440 görüntülenme
Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Genetiği Değiştirilmiş Organizma (GDO), modern biyoteknolojik yöntemler kullanılarak yapıları iyileştirilip geliştirilen ürünler için kullanılan bir deyimdir. GDO'nun zararı ise tozlaşma yoluyla biyoçeşitliliğe zarar vermek. Ayrıca zehir salgılayan Gdo'lar böceklerede zarar verebilir. Bu zehirler toprağada salgılanıp çevreyede zarar verebilir.

Ama GDO sanıldığı kadar kötü bir uygulama değildir. GDO'da amaçlanan hedef tarımsal ilaçları azaltmak, herbisit ve böceklere karşı dirençlilik sağlamak, geç olgunlaşma ve raf ömrünü uzatmak, besin değerlerini arttırma, çevresel koşullara tolerans(kuraklık, tuzluluk vb.) ve uygun olmayan iklimlere karşı dirençlilik kazandırmaktır. Altın pirinç gibi pek çok verimli bitki elde edilmiştir. Kimyasal ilaçları ortadan kaldırıp genetik müdahalelerle bitkileri güçlendirme çalışmalarıdır bu sebeble sanıldığı üzere kötü bir uygulama değildir.

427 görüntülenme
Teşekkür (1)

1. Olası faydaları ve zararlarıyla GDO’lu gıdalar Bitki Biyoteknolojisi ve Genetik Kitabından daha ayrıntılı inceleyebilirsin.

İnsanlar GDO'nun zararlı olduğunu düşünüyorlar. Çünkü GDO adı üstünde "Genetiği Değiştirilmiş Organizma" demektir. Yani GDO besinlerin doğallığını kaybetmesine neden oluyor. Bu nedenle GDO'lu besinlerin çoğu zararlıdır.

Ancak GDO'nun zararlarının yanı sıra yararları da olduğu doğrudur.

GDO'nun belli başlı zararları şunlardır:

GDO’lar hakkında tartışılan diğer bir konu da, gen aktarımının başarılı olduğu organizmaları seçmek için işaretleyici gen olarak kullanılan dirençli genlerin aktarılmak istenen asıl genle birlikte kullanılmasıdır. Sözgelimi antibiyotiğe dirençli genlerden bu amaçla yararlanılmaktadır. Ancak bu genlerin patojen mikroorganizmalara geçmesi durumunda ortaya çıkacak enfeksiyonların kontrol altına alınmasının zor olacağı hatta transgenik bitki üretiminde kullanılan bu genlerin doğaya yayılması halinde büyük bir tehlike oluşturacağı düşünülmektedir.

Bunun gibi zararlarından dolayı GDO'lu besinler tüketilmemelidir. Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız kaynak bölümündeki makaleyi okuyabilirsiniz.

410 görüntülenme
Puan Ver

“Para kazanmak kolaydır. Asıl zor olan fark yaratmak.”
Tom Brokaw