Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön
Galaksiler evrenin içindeyse evren(ler) nerede/nerenin içinde?
Merhaba evet çoklu evren/paralel evren teorisi var eğer bu teori gerçekse bütün bu evrenler nerde? yani mesela dünya güneş sisteminin içinde güneş sistemi samanyolu galaksisinin içinde samanyolu galaksiside evrenin içinde öyleyse 1 evren olsa bile EVREN NEREDE? ben bunu heryerde araştırdım ama bulamadım maalesef.
Bu Reklamı Kapat
Feray E
Feray E Okur

Net bir yanıtı olmasa da bu konuda teoriler mevcut. Öncelikle şuna değinmek istiyorum, sadece teorilerden bahsedebiliyoruz çünkü evrenin ötesine geçmemiz olası değil. Biz 3 boyutluyuz ve evrenin en azından 4 boyutlu olduğunu biliyoruz. Yaptığımız 2 boyutlu çizimlerin 3. boyuta geçmesinin imkansız olduğu gibi biz de ancak 3. boyutta kalabiliriz, bu yüzden evrende aynı yönde ilerlersek evrenin dışına çıkmak yerine muhtemelen başladığımız noktaya döneriz. Ayrıca boyut problemi olmasaydı bile başka bir sorunla karşılaşıyoruz, biz ışık hızına bile ulaşamamışken evren ışıktan daha hızlı genişliyor. Gelelim asıl sorumuza, evren nereye/neyin içinde genişliyor? Evrenin dışında ne var? Bundan önce sormamız gereken bir soru daha var. Evren herhangi bir şeyin içinde olmak zorunda mı? Evrenin bir X adındaki şeyin içinde olduğunu ispat etsek bile evrenin içinde bulunduğu X'in, neyin içinde olduğunu sorgulamaya başlayacağız çünkü her şey başka bir şeyde var olmalı yanılgısını yaşıyoruz. Algılamamız zor olsa da evren herhangi bir şeyin içinde genişlemek zorunda değildir. Zihnimiz şu anda deneyimleyebildiği 3 boyutun sınırlı fiziksel kurallarıyla düşünebildiği için "evrenin bir şeyin içinde olması gerektiği" fikri yanılgıdır. Yani evrenin ötesinin hiçlik olması mümkün.

1. Ted. Evren Neye Doğru Genişliyor. (09 September 2021). Alındığı Tarih: 09 September 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı