Sorulara Dön
Bu soruya yönlendirilmiş başka bir sorudan geldiniz: neden evrenimiz bu kadar tuhaf neden basit yasaları olan bir evren olmadı?

Fizik yasaları neden şu anki fizik yasalarına göre evrimleşti?

Neden kütleçekim, elektromanyetizma gibi kuvvetler var?

İnsanlar yokken "fizik yasaları" yoktu; kendi halinde bir evren vardı. Biz, hızlıca evrimleşip bir şeyleri farklı açıdan kavrayabilen, konuşabilen ve daha akıllı canlılara dönüştükten sonra etrafımızda olan bitenleri bilmek ve -başta bunu yapmak için evrimleşmediğimiz için- her şeyi aklımızda tutamayacağımızdan bir yerlere not almak istedik. Baktık not alabiliyoruz, zaman geçtikçe evreni parçalarına ayırıp isimlendirdik ve kendimizce açıklamaya başladık. Yani şu an ne biliyorsak, bizim anlayabileceğimiz kadarını ve biz ne dediysek onu biliyoruz ve bazı şeyleri de bilemeyeceğiz.

Neden bu şekilde oluştuğuna da belki şu anda içinde yaşadığımız evrenden çıkıp -varsa- farklı bir evreni referans alarak karşılaştırdığımızda yeni bir açıklama yaratabiliriz ki bu da şu an pek mümkün görünmüyor.

Yani biz fizik yasaları var dediğimiz için varlar ve olağandışı bir fizik yasasıyla karşılaşmadığımız için nedenini bilemeyiz.

Öncelikle neden kutlecekimi,elektromanyetizma var? sotuşuna cevap vermek istiyorum.

Doğada 4 temel kuvvet vardır :

Güçlü nükleer kuvvet (taşıyıcı parcacigi gluon dur)

Elektromanyetizma (taşıyıcısı foton dur)

Zayıf nükleer kuvvet (taşıyıcısı bozon dur)

Kutlecekim kuvveti ( taşıyıcısı graviton dur)

Parcaciklarin obsorbsiyon,emisyon,bağ kurma,sacilma gibi olaylar temel kuvvetler sayesinde olur.

Temel kuvvetler olmasaydı evren de dogal olarak daha basit bir evren modeli geliştirildi.Galaksiler,yıldızlar,gezegenler olusmazdi.yaşam da olmazdı çünkü bunu sağlayacak olan kimyasal yapilar da olmayacaktı.örneğin elektronlar quarklara baglanamayacak buna bağlı olarak proton,nötron gibi yapilar olmayacaktı.atomlar da olmayacaktı yani.

Kısacası 4 temel kuvvet olmasaydı su anki evren olusamazdi.

Düzenleme: Bu arada quarklar quarklara bağ yapamaz ve proton ,nötron gibi parcaciklar o lusmazdi yazacaktim.bir yanlışlık olmuş elektronlar q uarklarla yazmışım.orayı düzeltmek istedim.çok özür dilerim.

"Neden" sorusunun bilimde tam bir karşılığı yoktur. Bizim dışımızda olan herhangi bir şeyin nedenini tam olarak bilemeyiz. Bilim daha çok "Nasıl" sorusu ile ilgilenir.

Nasıl sorusuna cevap olarak, evrende fermiyonlar arasındaki iletişimi bozonlar sağlar ve bunlar aynı zamanda temel kuvvet taşıyıcılarıdır.

Burada soracağımız herhangi bir "Neden" sorusunun ise malesef bir anlamı bulunmamaktadır.

Umarım ileride nedenleri bilebileceğimiz zamanları görebiliriz

Fizik yasaları hep vardı ve aynı idi. Biz yalnızca onları yavaş yavaş ve emek vererek keşfediyoruz. Keşfederken de yanıldığımız oluyor. Sonra bunları geliştirip düzeltiyoruz. Sonuçta şu anki bilgimize eriştik. İleride yasaları keşfettikçe değişip gelişecektir.

Sorulara Dön