Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrimi reddeden biyologlar var mı,çok azınlık olarak varsa bile neye dayanarak reddediyorlar,evrim bu kadar açık iken reddetmeleri saçma değil mi?

Cevap çok basit: İnançları. Yaratılışçılar ya da genel olarak evrim karşıtları, evrimin kendi inançları ile çeliştiğini düşündükleri için bunu yapıyorlar. Evrim, daha yeni yeni bilim dünyasına girdiğinde çoğu bilim insanı da inançları yüzünden reddetmişti zaten. Ama çoğunluğu da bilimsel verilere karşı koyamadı ve kabul etti. Ama inancına "bağnazlık derecesinde" bağlı olanlar kabul edemiyor hala. İkinci olarak evrimsel biyolojiye çok hakim değiller. Çok temel düzeyde evrimsel biyoloji bilmemekten kaynaklanan hataları olduğunu görebilirsiniz. Tabii komplo da uyduruyorlar. "Hepsi yalan, sahte" gibi.

Bilimde nasıl yer alıyorlar? Çünkü uydurdukları gibi bir evrim lobisi yok. Burada da kendileri ile çelişiyorlar. Ama evrim konusunda hiç kimse takmıyor, ki saygın bir akademik dergide işlerinde gerçekten uzman olan hakem denetimi ile yapılmış, akademik kurallara uygun olarak yazılmış "evrim ile ilgili" akademik makale, bilimsel veri üretemiyorlar. Sadece evrimsel biyoloji ile ilgili basit bilgisizlikler ile birkaç sitede yazı yazabiliyorlar hepsi bu. O yüzden kimse de takmıyor zaten.

Puan Ver
Orijinal Soru: Bu fütursuzca yayılan cehaletin kaynağı ne?Özellikle bazı biyokimyagerler arasında neden evrim karşıtlığı var?

Dizayn edilmiş evren fikri antik Yunan filozof Kleantes'ten beri savunulmuş ve taraftar bulmuş. Canlılığın oluşabilmesi için bazı şartların oluşmuş olması gerektiği de aşikar. Evrimde olasılık ve istatistik bu kadar ağırlıklı yer bulurken şüphe ve tartışma da haklıdır kanımca.

Puan Ver

Var ben hemen bir kaç meşhur yartılışçıyı tanıtayım .

Henry M. Morris

Henry Madison Morris Amerikalı genç bir Dünya yaratılışçı, Hıristiyan özür ve mühendisti. Yaratılış Araştırmaları Derneği ve Yaratılış Araştırmaları Enstitüsü'nün kurucularından biriydi.

Duane Tolbert Gish, Amerikalı bir biyokimyacıydı ve yaratılışçı hareketin önemli bir üyesiydi. Genç bir Dünya yaratılışçısı olan Gish, Yaratılış Araştırma Enstitüsü'nün eski başkan yardımcısıydı

Michael John Denton, akıllı tasarımın İngiliz-Avustralya savunucusu ve Discovery Institute'un Bilim ve Kültür Merkezi'nde Kıdemli Araştırmacıdır. Biyokimya alanında doktora derecesine sahiptir.

Güçlerini arkalarındaki yüksek sermayeden alan , akademik ünvanlarının arkasına saklanarak yaratılışçılığı bilmsel göstermeye çalışan bu gibi şahısların hiç bir dayanağı yoktur

Puan Ver

“Bağırmanın olduğu yerde gerçek bilgi bulunmaz.”
Leonardo da Vinci