Puan Ver
Puan Ver

Evrenimiz içinde hiçten bir evren yaratılabilir mi?

Merhaba, gerçek anlamdaki hiçlik kavramı sürekli devinim halinde olan kuantum dalgalanmasıyla oluşan sanal parçacık ve antisinin yok oluşuyla meydana geliyor diye biliyorum ( lütfen yanlışım varsa düzeltin ). Peki evrenimiz içinde de kuantum dalgalanması gözlenebiliyor mu. Gözlenebiliyorsa bu hangi koşullarda meydana geliyor?

Sorunuza cevap vermek çok zor.

Kuantum dalgalanmaları ile hiçlikten evren oluştuğu fikri halen fikir aşamasında ve üzerinde ciddi tartışmalar dönüyor.

Evrenimizde hiçlik olmadığı için bir quantum fluctuations ve false vacuum durumu oluşturmak şu an için mümkün görünmüyor.

Vakum kuantum köpüğü içindeki özelliklerin ve niteliklerin dağılım istatistiklerini bilmiyoruz (örneğin, ortaya çıkan ve çıkan sanal parçacıkların sanal kütlelerinin dağılımı nedir ?).

Bununla birlikte, basit bir adımlık senaryo (Tryon senaryosu) şöyle devam eder: Arada sırada, süper kütleli bir sanal parçacık var olur. Bazı nedenlerden dolayı (bağımsız olarak kurulacak - önceden var olan bir kuantum boşluğu, vb.) Kuantum yasaları, bu süper kütleli sanal partikülün patladığı ortama uygulanır.

Bu nedenle vakumda bir zaman kuantumu uygulanır ve süper kütleli sanal parçacık, Heisenberg ilişkisi altında hüküm süren zaman kuantumunun izin verdiğinden daha büyük olur - başka bir deyişle, süper kütleli parçacıklara cevap veren zaman konjugatının, daha küçük olması gerekirdi.

Eğer kütle sanal kalırsa, Heisenberg'in denklemi ihlal edilirdi, doğa buna izin vermiyor: Bu ihlali önlemek için süper kütleli sanal kütle anında gerçek oluyor. Dolayısı ile Membran teorisi üzerine onlarca çocuk hipotez var ve uzun bir zaman hepsi hipotez olarak kalacak gibi durmakta.

1. thinkingmatters Kuantum dalgalanmaları evreni yarattı mı ?

“Tüm hayat dersleri okulda öğrenilmez. Hayat, onları her yerde öğretebilir.”
Lucy Maud Montgomery