Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrendeki bütün atomlar nasıl oluyor da aynı hareket edebiliyor?

Neden evrenin her yerinde bir h atomu ile bir cl atomu bileşik yapabiliyor bu atomlar bunu yapmaları gerektiğini nasıl bilebiliyorlar?

Bütün atomlar aynı hareket etmiyor. Yıldız bünyesinde ki bir atom ile bir gezegende bulunan özdeş atomların aynı hareket etmesi imkansızdır. Ayrıca atomların aynı hareket etmesi doğrudan bir tasarımcı göstergesi olamaz. Düz mantık ile tasarımcıya varma kolaylığını bırakırsak, daha sağlam argümanlara sahip olabiliriz. Düz mantık bağlamlar, aksi durumların kurbanı olmaya mahkumdur.

Tasarımcı neden atomları aynı hareket ettirmek istiyor ve siz bunu nereden biliyorsunuz

Tasarımcı nin yaratımı neden aynılık üzerine temellensin, böyle olduğunu mu ifade etmiş

Tasarımcı nin kurgusuna hakim olmanız lazım ki işleyiş üzerine kurgusal tasarımsal anlamlar yüklemeniz geçerli olsun.

Evrene ait kuralların hiçbiri bir tasarımcı olmadığını ortaya koyamaz zaten. Bilimsel referanslar ile tasarımcı yoktur denemez......

Neden bilime daha yakın durmak varken kolay yoldan sonuca gitmeyi tercih ediyorsunuz

Puan Ver

"Bilinçsiz atomların yapıları nasıl inşa ettiği" ile "Doğa yasalarının nereden geldiği" konularının farklı tartışmalar olduğunu görmek şart. İlki açıklandığında, ikincisine sığınıyorsanız, "Hedefi Kaydırma Safsatası" denen bir mantık hatasına düşüyorsunuz. Bu iki soru birbirinden ayrı konular. Biri, Evren içinde var olanları ilgilendiren bir konu; ikincisi ise Evren'in var oluşu sırasında olanları ilgilendiren bir konu. Doğa yasalarının neden bu şekilde olduğu ise halen araştırılmaktadır. Evren'in nasıl var olduğuna dair astrofizik ve kuantum mekaniği bilgilerimiz arttıkça, bu soruları da daha kolay yanıtlandıracağız. O zamana kadar tek söyleyebileceğimiz şey "Bilmiyoruz; siz de bilmiyorsunuz."

Evren'in temel dokusu, belirli fiziksel olayları dikte ediyor. Bunlar kimya yasalarını, onlar da biyoloji yasalarını doğuruyor. Eğer Evren'in başlangıcının nasıl olduğunu anlarsak, yasaların da neden ve nasıl bu şekilde olduğunu anlayacağız. O zamana kadar geçerli ve bilimsel tek cevap var. Bilmiyoruz.

Felsefi olarak ister bu doğa yasalarının Tanrı koyduğunu (yani büyük patlamayı Tanrı'nın yaptığını) söylersiniz ister de büyük patlamadan önce maddenin başka bir form olduğunu ve bu doğa yasalarının kendiliğinden oluştuğunu söylersiniz. Size kalmış ama bu felsefi bir durum.

https://youtu.be/PT6fLkB_rQ0?t=224 Videonun bu kısmına bakmanızı öneririm.

Ayrıca buna benzer bir soruyu daha önce yanıtlamıştım:

Puan Ver

“Evrim, sadece nereden geldiğimizle ilgili bir hikaye değildir. Aynı zamanda, yaşamın merkezinde yer alan epik bir şiir gibidir.”
Kenneth R. Miller