Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Bilinçsiz atomların doğa yasalarına uyması Tanrı'yı kanıtlar mı?

parçacık aynı kurallara nasıl uyuyor? Bunu açıklamak için illa da akıllı birinin bunu yönetmesi ya da parçacığın akıllı olması mı gerekiyor? Kaynak kısmına okumak için yararlı olacak şeyler etiketlerseniz iyi olur.
Skeptik
Orijinal Soru: Bilinçsiz atomların doğa yasalarına uyması Tanrı'yı kanıtlar mı?

Doğa yasaları, insanların yasalarına benzetilemez. Tek benzerlik ikisinin ismini de yasa olarak koymuş olmamızdır. Örneğin bir topu yere attığınızda yere düşeceğini bilmiyor ya da "Ben bu yasaya uyayım." demiyor. Örneğin "Top neden düşüyor?" diye sorduğunuzda "Kütleli cisim, uzay-zaman dokusunu büktüğü için." diye cevap alırsınız. Bu "neden soruları silsilesi"nde en başa sararsanız büyük patlamaya kadar gidiyor. Doğa yasaları dediğimiz olgu da büyük patlama sırasında oluşan şartlardan dolayı evrenin dokusundan kaynaklanan şeyler. Yani şöyle düşünün. Bir nehir, aktığı zaman nehir yatağı onu sınırlar. Su, "Ben buradan gitmiyorum ya!" diyemez. Aynı şekilde evrenin dokusu da bazı durumları sınırlıyor. Yani bir bilinç olmasına gerek yok. En sonunda bir yere geliyoruz yani. Evrenin başlangıcında oluşan şartlardan dolayı evrenin dokusu belirli şeyleri dikte ediyor, sınırlıyor. Evrenin dokusundan kaynaklanan zorunluluk veya bu zorunlulukların oluşturduğu başka zorunluluklara da "doğa yasası" diyoruz.

Büyük Patlama'yı Tanrı'nın yaptığını söyleyebilir miyiz? Elbette. Peki başka görüş var mı, sadece bu sonuç mu çıkar? Hayır. Birçok farklı görüş olabilir. Tanrı'ya inanıyorsanız sebepler zincirinin başındaki Tanrı da sonsuz (ezeli ve ebedi). Yani yine sonsuzluğa inanıyorsunuz. Siz Tanrı'ya sonsuz dersiniz, başkası da Büyük Patlama'nın sonsuz bir döngü olduğunu söyler yani maddesel forma sonsuz der ve Tanrı yok der. Bu da başka bir felsefi görüş. "Başka görüşler olabilir ama ben bu bu duruma inanıyorum." denilebilir, kişiye kalmış bir durum. Ama "Bundan bu sonuç çıkıyor." gibi kesin bir yargı ile konuşmak cımbızlama ve ardılla doğrulama safsatası olur.

Bu Reklamı Kapat

Görebileceğiniz üzere gayet maddesel ve Tanrısız olarak da açıklanabilir bir durum. Yani doğa yasaları söz konusu olduğunda yasa varsa bir koyucu olduğu safsatasına kanmayın. Doğa yasaları, devletin yasaları ya da trafik kuralları gibi olmadığından ve evrenin dokusu bazı durumları sınırlandırdığı için bu yasaları uygulamak için bir bilinç gerekmemektedir. Doğa yasalarına uymak için bir bilincin zorunlu olduğunu söyleyen yüklü soru safsatasına kanmayın.

Zaten bir düşünün: Tanrı neden kendini böyle kanıtlamaya çalışsın? Aynı evrende bambaşka kanunlarla hareket ettiremiyor mu? Böyle yapmak istediğini nereden biliyoruz?

ersals krononot
Krononot⁸
Orijinal Soru: Bilinçsiz atomların evrenin her yerinde aynı kanunlara uyması Tanrı'yı kanıtlar mı?

Bütün atomlar aynı hareket etmiyor. Yıldız bünyesinde ki bir atom ile bir gezegende bulunan özdeş atomların aynı hareket etmesi imkansızdır. Ayrıca atomların aynı hareket etmesi doğrudan bir tasarımcı göstergesi olamaz. Düz mantık ile tasarımcıya varma kolaylığını bırakırsak, daha sağlam argümanlara sahip olabiliriz. Düz mantık bağlamlar, aksi durumların kurbanı olmaya mahkumdur.

Tasarımcı neden atomları aynı hareket ettirmek istiyor ve siz bunu nereden biliyorsunuz

Bu Reklamı Kapat

Tasarımcı nin yaratımı neden aynılık üzerine temellensin, böyle olduğunu mu ifade etmiş

Tasarımcı nin kurgusuna hakim olmanız lazım ki işleyiş üzerine kurgusal tasarımsal anlamlar yüklemeniz geçerli olsun.

Bu Reklamı Kapat

Evrene ait kuralların hiçbiri bir tasarımcı olmadığını ortaya koyamaz zaten. Bilimsel referanslar ile tasarımcı yoktur denemez......

Neden bilime daha yakın durmak varken kolay yoldan sonuca gitmeyi tercih ediyorsunuz

Öncelikle 'tanrı', atomların aynı hareket etmesinin kendi iradesini gösterdiğini söylemiş olmalı ki, yapılan açıklamaya dayanarak kanıt aranabilsin. Teorik bir çelişki var burada. Tanrının varlığını böylesi bir statikliğe bağlamanın nedenini anlamak zor, diğer yandan yıldızın çekirdeğindeki ve uzayda bulunan özdeş iki atom aynı hareket eder mi? Yani tamrı gibi fizik evren üstü bir iradenin kanıtını bizim algı sınırlarımız içine giren yapılarda aramak, oldukça ilkel bir sonuca gitme metodu olarak görünmekte. Bu şekilde düz mantıkla kendini inançlı olarak düşünen birinin varoluş yorumunu en baştan ele alması önemli. Daha derin analizlere ihtiyacı var. Teorik olarak bunu gerçekten savunan birinin, aksi durum ile karşılaştığında tanrının olmadığını kabul etmesi gerekir. Oysa böylesi basit ve düz mantık bir yolla hiçbir şeyin kanıtına ulaşamayız.

Kendi zihnimizdeki kurgularla değil, büyük resmi yorumlama çabasıyla ilerlemek için araştırma-okuma-analizlerimizi derinleştirmek zorundayız.

Tanrının olduğu veya olmadığı somut kanıt sunulabilir olmayan teorik kabullerdir.

1. Yazar Yok. Kaynak. (11 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 11 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
emin oruç
öğrenci-okur
Orijinal Soru: Bilinçsiz atomların doğa yasalarına uyması Tanrı'yı kanıtlar mı?

Fizik kanunları evrenin tümünü kapsar. Bu kanunların hepsinin temelde matematiksel ve deneysel birer nedeni vardır. Maddelerin birbirleriyle etkileşime girip farklı madde gruplarını oluşturmaları bu fiziksel yasalara dayanır. Bileşikler moleküllerin birbiriyle bağlanmasıyla, moleküller ise atom bağları ile meydana gelir. Bu tamamen neden sonuç ilişkisine dayalı bir süreçtir. Örneğin sorunu şu şekilde de sorabilirdik, hücre bir ''bilinci'' olmadığı halde nasıl yaşamsal faaliyetlerine devam edebilmektedir? Hücre bilinç sahibi değildir fakat belirli kurallar çerçevesinde görevi karmaşık olsa da gerçekleşir. Bu bir topu yere atmak gibidir. Top yere düşeceğini bilmez, kütle çekimi sayesinde düşer. Kütle çekimini oluşturan kuvvetin enerjisi ise atom altı parçacıkların birbirleriyle olan ilişkisine dayanır. Kısaca nedenleri sorgulamaya geçtiğinde hep en başa geleceksin, bu büyük patlama olacak. Tekillik öncesi veya fizik kanunlarının bir yaratıcı etkisiyle oluşup oluşmadığı sadece senin inancınla alakalı bir mevzudur. Sadece şu bir gerçektir ki fizik yasalarının mutlaka birinin elinden çıkma olması gerekmez fakat böyle olmadığının da bilimsel bir delili yoktur.

Mekalid Menar
Physician

Elbette kanıtlar..

Kısaca cevap vermek istiyorum.

Bu Reklamı Kapat

Atomlar şuursuz,camid, her yere dağılabilen, kör,sağır...

Kanunlar ise hikmetli,düzenli ve dengeli..

Bu Reklamı Kapat

1-)Kanun var ise arkasında ilim vardır,şuur vardır ve irade vardır..

Sonsuz ilim ve irade sahibini kanıtlar ve ispat eder.

2-)Bir de kanun tek başına yeterli değildir.O kanunu icra edecek kuvvet ve kudret de gereklidir.

Öyle ise o bütün atomlara hükmeden kanunların arkasında sonsuz kuvvet ve kudret sahibi de vardır..