Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Eğer yeterince uzağa gidebilseydik veya orada olsaydık ve yeterli teknolojiye sahip olsaydık büyük patlamayı yani evrenin doğumunu görebilir miydik?

Öncelikle Varsayımlardan gittiğimiz için bende fikrimi belirtmek istiyorum . Eğer yeterince teknolojiye sahip olsaydık Kardeshev ölçeği eğer medeniyetimiz tip 3 medeniyet olsaydı belki o zaman gidebilirdik ama o da çok zor . Varsayımlardan gittiğimiz için Diyelim insanlık bu günlerdeki seviyesine ulaştı tip 3 medeniyete sahip olduk İlerledik ve Gitmeye başardık . Ama bu seferde Uzay zaman yani 4 . boyut zaman olduğu için Nasıl bir değişim olacagını bilmiyoruz . Ben izlediğim bir belgeselde Gitmenin tek yolu Karadelik Oldugunu vurguluyordu . Yani uzay zamanı Kırıp ancak öyle gidebiliriz Oda Ancak warp motorlarıyla mümkün .Insteller filmi size bazı fikirler verecek : https://evrimagaci.org/yildizlararasi-interstellar-filminin-bilimsel-analizi-2977

Öyüzden geriye dogru gitmek mantıksız Çünkü evren ışıktan daha hızlı ilerler Öyüzden Mahvolursun . Ancak dediğim gibi ınsteller filmini izleyin orada mantıgını oturtursunuz . Evet geriye gittiğin zaman yolculuk yaparsın Görürsünde Ama Herhangi bir değişiklik yapamassın Eğer değişiklik yaparsan Senin zamanına etki ederse Belki Büyük baba paradoksu gibi birşey olursa sende o zaman düzleminde yok olabilirsin .

Zaten zamanda yolculuk yapmaya gerek yok Bilim insanları evrenin fiziğini çözüp Bizim evrenimizin nasıl oluşumu gibi Yüksek kalitede Simulasyonlar yapıyorlar zaten İnternette araştırırsan bulabilirsin .

Bu arada Kaynakta bi site var oraya bakarsan belki Geçmişe gidersen ne görürsün bu konuda bilgi edinebilir ve Evrenin karmaşık Hiperküp bir yapıda oldugunu anlarsın

1. Kaynak Zamanda geriye gitmek

“Hayvanla gerçek insan arasındaki kayıp halka muhtemelen biziz.”
Konrad Lorenz