Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Eğer meteor bir gezegene çarpıp aminoasitleri oluşturma biliyorsa bunlar birleşip nasıl vücud halini alıyor?

Sorunu tam olarak anlayamadım ancak şunu söyleyebilirim ki aminoasitler oluştuktan kısa bir süre sonra 'bilinçli' bir şekilde vücut oluşturmak adına birleşmiyorlar. İnsan vücudunu örnek alırsak, tahminen 4 milyar yıl civarında olduğunu düşündüğümüz bu çok uzun evrimsel süreç içerisinde nesiller boyu mutasyon, seleksiyon ve diğer evrimsel mekanizmalar sonucunda bu hâlini alıyor. Bilinçsiz aminoasitlerin nasıl bu bilinçli vücudu oluşturduğuyla ilgili Evrim Ağacı'ndan bir video bırakıyorum kaynaklar kısmına, dinlemeni tavsiye ederim.

1. İlgili kaynak

Bir de bu konuda net bir yanlış anlaşılma var sanırım. Birleşip vücud halini alma derken genel yaklaşımı akla getirdi (tam onu demek istememiş olabilirsiniz tabi); o da şu: tuğlaları gökten milyon kez bıraksanız da ev şeklinde bi araya gelmez diyorlar ki doğrudur, ancak doğada bu birleşim o kadar da rastgele değil. Yoksa neden NaCl birleşimi oluyor? Burada elektron alış verişi kurallarını bilmek gerekli.

1. Stephen Hawking ile Deha - Neyim Ben) Atomlar neden belli şekillerde bir araya gelebiliyor için çok güzel video

“Çoğu zaman ekonomistlerin insanlardan beklediği gibi davranmayız; çünkü onların sandığından çok daha az bencil ve çok daha az rasyoneliz.”