Tüm Reklamları Kapat

Kuyrukluyıldız-Gezegen Çarpışmaları, Aminoasitlerin Kendiliğinden Oluşmasını Sağlıyor! Market Watch
2 dakika
6,889
Tüm Reklamları Kapat

Bilim insanları, aminoasit gibi hayatın temel yapıtaşlarını üreten bir kozmik fabrika keşfettiler.

Imperial College London'dan bir araştırma ekibi, Kent Üniversitesi ve Lawrence Livermore Ulusal Laboratuvarı, beraberce yaptıkları bir çalışmada buzlu bir kuyruklu yıldızın bir gezegene çarptığında aminoasitin oluşabileceğini keşfetti. Bu üretim, aynı zamanda tamamen kaya olan kuru bir meteorit buzlu bir gezegene çarparsa da gerçekleşebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Keşif, aynı zamanda Dünya 4,5 ve 3,8 milyar yıl önceki aralıklarda meteor ve kuyruklu yıldız bombardımanından sonra hayatın nasıl başladığı ile ilgili bulmacanın parçalarını öğrenmek için bir seçenek sunuyor.

Araştırma Nature Geoscience dergisinde yayımlandı. Araştırmanın yazarlarından biri olan, Imperial College London Yer Bilimleri ve Mühendisliği Bölümü'nden Dr. Zita Martins şöyle diyor:

Tüm Reklamları Kapat

Çalışmalarımız gösteriyor ki yaşamın temel yapıtaşları Güneş Sistemi’nde herhangi bir yerde, hatta belki daha da ötesinde oluşabiliyor. Ama bu yapıtaşları, yaşamın geliştirebilmesi için gerekli koşullara ihtiyaç duyuyor. Heyecan verici olan ise, çalışmalarımızın yapıtaşlarının Güneş Sistemi’nde farklı bir yerinde oluşarak gezegenimizde yaşamın nasıl kök saldığına daha geniş bir bakış açısı sunuyor olması.

Aynı zamanda araştırmanın diğer yazarlarından olan Kent Üniversitesi'nden Dr. Mark Price ekliyor:

Bu keşif bize su veya karbondioksit buzu gibi çok basit moleküllerden, aminoasitler gibi karmaşık moleküllerin oluşabilmesini sağlayan doğal ve çok basit bir mekanizmanın varlığını gösteriyor. Bu, hayatın başlangıcı ile ilgili ilk basamak. Bir sonraki basamak ise, aminoasitin protein gibi daha karmaşık yapılara nasıl dönüştüğüdür.

Araştırmacılar, Enceladus ve Europa gibi yüzeylerinde bolca buzun bulunduğu yerlerin, meteor çarpışmalarında aminoasitin nasıl oluşmasını mümkün kılacak harika ortamlar olduğunu söylüyorlar. Çalışmaları, hayatın izlerine yönelik araşyışımız için yaptığımız uzay görevlerine yeni bir yön çiziyor.

Araştırmacılara göre; bir kuyruklu yıldız gezegene çarptığında aminoasitlerin oluşmasını sağlayacak molekülleri oluşturan bir şok dalgası oluşturuyor. Çarpışma aynı zamanda bu moleküllerin aminoasitlere dönüşebilmesini sağlayacak ısıyı da üretiyor.

Ekip, bir kuyrukluyıldız çarpmasını modellemek için yüksek hızlı biri silahla yaptıkları atış denemeleriyle bu sonuçlara ulaştılar. Kent Üniversitesi'nde bulunan bu silah, sıkışmış gaz kullanarak saniyede 7.15 kilometreye varan hızlarda cisimleri fırlatabiliyor. Araştırmacılar, bu silahla kuyrukluyıldızların yapısına benzer buz karışımlarına ateş ediyorlar. Çarpışmanın etkisiyle glisin ile birlikte hem sağ elli, hem sol elli alanin aminoasitleri kendiliğinden oluştu.

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/09/2023 10:10:23 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3059

Dünyada Yaşam Var mı?
Gözler Neden Hep Islak? Gözyaşları, Ağlamak Dışında Ne İşe Yarıyor?
İyot, İnsanları Radyasyondan Nasıl Koruyor?
Aynalar, Kuantum Evrene Açılan Bir Portal mı?
"Marslı" Filmindeki Gerçek Gözyaşları!

I. C. London, et al. Kuyrukluyıldız-Gezegen Çarpışmaları, Aminoasitlerin Kendiliğinden Oluşmasını Sağlıyor!. (1 Aralık 2014). Alındığı Tarih: 24 Eylül 2023. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/3059
London, I. C., Ağacı, E., Bakırcı, Ç. M. (2014, December 01). Kuyrukluyıldız-Gezegen Çarpışmaları, Aminoasitlerin Kendiliğinden Oluşmasını Sağlıyor!. Evrim Ağacı. Retrieved September 24, 2023. from https://evrimagaci.org/s/3059
I. C. London, et al. “Kuyrukluyıldız-Gezegen Çarpışmaları, Aminoasitlerin Kendiliğinden Oluşmasını Sağlıyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Evrim Ağacı, Evrim Ağacı, 01 Dec. 2014, https://evrimagaci.org/s/3059.
London, Imperial College. Ağacı, Evrim. Bakırcı, Çağrı Mert. “Kuyrukluyıldız-Gezegen Çarpışmaları, Aminoasitlerin Kendiliğinden Oluşmasını Sağlıyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Evrim Ağacı. Evrim Ağacı, December 01, 2014. https://evrimagaci.org/s/3059.