Puan Ver
Puan Ver

Dünyada yaşayan birkaç kişiyi marsa götürürsek kaç nesil sonra insanlar mars ortamına göre evrimleşir?

Benim bu konudaki düşüncem insanların Mars'a taşındıktan sonra evrimin ciddi bir etki yapmadan tekrar Mars'ı da bırakıp yeni bir gezegen bulması ya da uzay da yaşanılabilecek bir platform inşa etmesidir. İnsanoğlunun nüfusunun çok ciddi bir orana gelmesinden ötürü kısa bir zaman sonra yeni bir yer bulması ya da yapması bana bu yüzden daha mantıklı gelmektedir ki bu da kısa bir süre içinde gerçekleşebilecek bir durumdur, evrimin bu sürede insanda çok ciddi bir değişim yapacağını sanmıyorum. Hatta nüfus sabit kalsa bile teknolojinin ilerlemesinden -evrim uzun sürede gerçekleşen bir olaydır ve insanların bu süre zarfında Mars'ta kalacağını düşünmüyorum- biyolojik ortamdan mekanik ortama bile geçirilebilir bilinçlerimiz. Mekanik robotlar biyolojik evrim geçirmez diye düşünmekteyim :)

Eğer astronotları şuan Mars'a göndermeye kalkarsak yüksek radyasyon nedeniyle birkaç yıl içerisinde hepsi kanserden öleceği için yeni bir nesilden söz etmek mümkün değil diye düşünüyorum. Çünkü şuanda astronotları sürekli olarak Mars'ta bulunan çok yüksek radyasyondan koruyacak bir teknolojimiz yok. O nedenle yer altında yerleşim kurmayı düşünüyorlar.

Ben şahsen Mars'a ciddi göçlerin insanların dünya üzerinde genetikleri ve yapıları ile oynanmadan gerçekleşebileceğini pek düşünmüyorum. Eğer bir gün bilim yeterince gelişirse ve Mars doğası için kendi "evrimleştirdiğimiz" insanlar yaratabilirdi gerçekten o zaman Mars'a göçler olacaktır.

“Her kim ki herhangi bir şeye özgürlükten çok değer verir, o kişi özgürlüğünü yitirir. İşin ironisi, daha çok değer verdikleri şey para veya rahatsa, nihayetinde onları da yitirirler.”
Somerset Maughan