Sorulara Dön
Bu soruya yönlendirilmiş başka bir sorudan geldiniz: Evrende, dünyamızdan farklı canlılar yaşıyor mu?

Dünya dışında canlı var mı?

Koralp Erin
Astrofizik meraklısı...

Olasılık hesaplarına bakacak olursak, yalnız olmadığımızı görüyoruz fakat henüz keşfedememiş olmamızın en büyük nedeni uzaydaki devasa mesafeler ile medeniyetimizin çok yeni olması. Zeki olmayan canlıları bulabilme ihtimalimiz ise, şu anki teknolojimiz ile sıfıra yakındır. Bir medeniyetin izini uzaktan bulmak daha kolaydır. Yani astrobiyologlar kendi sistemimizde tek hücreli veya biraz daha gelişmiş canlılar arayabilirken, (-ki çok yakında belki Jupiter'in buzla kaplı uydusu Europa'da bulabiliriz) daha uzak mesafelerde ancak bir medeniyet arayabiliriz.

Drake denklemi, dünya dışı akıllı yaşam arayışında olasılık hesabı yapabileceğimiz bir denklemdir.

N = R × f p × n e × f l × f i × f c × L

Bu denklemde:

Tüm Reklamları Kapat

• N iletişim kurmayı umabileceğimiz uygarlıkların sayısı
  • R Uygun yıldızların yıllık oluşma oranı
  • fp Yıldızlardan kaç tanesinin gezegene sahip olduğu
  • ne Gezegene sahip yıldız başına düşen toplam yaşama elverişli gezegenlerin ortalama sayısı
  • fl Gezegenlerin arasında herhangi bir şekilde yaşama uygun bir ortamın oluşma oranı
  • fi Yaşama elverişli gezegenlerde zeki yaşamın oluşma oranı
  • fc Zeki yaşamlar arasında medeniyetin gelişme oranı
  • L Bu tür medeniyetlerin ortalama yaşam süresi

Bu hesaplamaları sonucunda, kendi galaksimiz de dahil, evrenin yaşam ile dolu olduğunu görüyoruz. Zaten milyarlarca galaksi ve onların içinde de milyarlarca yıldız olduğunu ve trilyonlarca gezegenin bulunduğu gözlemlenebilir evrende, sadece bu gezegende hayat olduğunu düşünmemiz, insanoğlunun bencilliğinden öteye gitmeyecektir.

Yaşamın oluşması ile ilgili birçok teori mevcut. Sonuçta, bir gezegen ilk oluştuğunda üstünde yaşam barındıramayacak kadar sıcak ve yaşama elverişsizdir. Bu da, yaşamın başka bir yerde oluşup, evrene yayıldığı fikrini doğurmuştur. Eğer doğru ise, başka bir yerde kesin başka canlılar olmalıdır. Panspermia teorisi; yaşamın var olmasını sağlayacak veya kolaylaştıracak bileşiklerin başka gezegenlerden geldiği konusunu işler. Bu durumda başka gezegenlere de gitmiş olma ihtimali de vardır.

Biz bile, iç ve dış gezegenlere gönderdiğimiz robot sondaları, mümkün olduğu kadar sterilize ediyoruz. Gezegenimizden bulaşan, yaşamı oluşturabilecek veya mahvedebilecek bir bileşeni yanlışlıkla sistemimize yaymak ve varsa doğal bir oluşumu engellememek için.

Sonuçta; elimizdeki veriler ile, evrende yaşam olmadığını savunan bir bilim adamı bulmak çok zordur. Benim şahsi fikrim de bu yönde, uzak veya yakın bir yerlerde yaşam olmalı.

1. Yazar Yok. Panspermia. (6 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 6 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Drake Denklemi. (6 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 6 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Orijinal Soru: Evrende, dünyamızdan farklı canlılar yaşıyor mu?

Yaşama olasılığı çok yüksek sadece dünyada birşeyler oluyor ise bu tanrı varlığını güçlendiren birşey olurdu benim icin binlerce gezegen var evrim sadece dünyada mı oldu neden diğer gezegenler de yasam başlamadı? Bizim gezegenimiz git gide evrimleşti ve bir sekil aldı diğerlerinde neden yaşam icin bir yer ve durum olmasın? Güzel soruydu

Murat Akcura
Astrophile
Orijinal Soru: Evrende dünya dışı yaşam olma olasılığı kaçtır? Bu olasılık nasıl hesaplanır?

Dünya dışı yaşam ile ilgili bir olasılık hesaplaması yok fakat Dünya dışı akıllı yaşam ile ilgili bir olasılık hesaplaması var ( Drake Denklemi). Dünya dışı yaşam ile ilgili kendi hesaplamanı bu denklem üzerinden veriler elde ederek yapabilirsin.

Enes Yasin Bak
bilimsever
Orijinal Soru: Uzaylılar var mı cidden?

Uzaylıların varlığı hakkında kesin bir kanıt bulunmamaktadır. UAP veya UFO adı altında NASA tarafından onaylanan görüntüler olsa da bu görüntülerin uzaylılara ait olduğunu söyleyebilecek yeterli bilgi bulunmamaktadır. Neticede UAP veya UFO uzaylı anlamına gelmemektedir sadece kimliği belirlenemeyen uçan cisim anlamına gelirler. Gördüklerini iddia eden istihbaratta çalışmış veya pilot olan insanlar vardır. Bu insanların söyledikleri, ne kadar dürüst veya güvenilir olurlarsa olsunlar asla bilimsel olarak yeterli bir kanıt olarak sunulamaz. Bu konu hakkında herkesin kendi bakış açısı bulunmaktadır. Evrenin büyüklüğü algılarımızın çok üstünde bu yüzden insanlar genelde "Bu kadar büyük evrende tek olamayız." görüşünde bulunuyorlar.

Bıraktığım kaynaktan 5 tane uzmanın perspektifini okuyabilirsiniz.[1]