Sorulara Dön
Bu soruya yönlendirilmiş başka bir sorudan geldiniz: Dna (genetik) nasıl oluşmuş olabilir?
Evrim & Abiyogenez

Dna nasıl oluştu ve neden evrimleşti?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip
Orijinal Soru: DNA nasıl oluşmuştur?

Dnanın temel molekülleri nükleotitlerdir.Bunlar fosfat azotlu organik baz ve deoksiriboz şekerinden oluşur.Bunların birleşmesiyle adenin,timin,guanin,sitozin,urasil(rna için) oluşur.Bunların üçlü dizilimleri kodları oluşturur gen bölgeleri ilgili proteinin sentezinden sorumlu dna dizileridir aslında.Gen dediğimiz kavram nükleotitlerin birlikteliğidir.Moleküler aşamayı detaylandıracak olursak.Elektronlarına kavuşan atomlar birbirleri ile bağ yaptılar. En basit molekül iki hidrojen atomundan oluştu. HİDROJEN ve OKSİJENDEN SU oluştu. HİDROJEN ve KARBONDAN dan METAN VE DİĞER HİDROKARBONLAR oluştu. Hidrojen ve kükürtten HİDROJEN SÜLFÜR oluştu. Hidrojen ve azottan AMONYAK, oluştu. Azot ve oksijenden AZOT OKSİTLERİ oluştu. Bunların birleşmesi ile AMİNO ASİTLER KARBONHİDRATLAR, NÜKLEOTİDLER OLUŞTU.

Fakat unutmamalıyız ki önce RNA daha sonra DNA oluşmuştur.Dnadan rna sentezini rna revers transkriptaz enzimi yapmaktadır.Moleküller oluştukça komplekslik, mutasyon ve varyasyonların artışıyla bazı özellikleri ifade eden gen dizileri susmuş veya silinmiş bazıları evrimsel süreci sürdürmüştür.

Teşekkür (3)

Geleneksel olarak araştırmacılar, insan tarih öncesi zaman akışını, radyokarbon tarihleme ve Potasyum-argon tarihleme gibi yöntemlerle doğrudan tarihlendirilebilen fosiller ve eserler temelinde inşa ederler. Bununla birlikte, bu yöntemler eski kalıntıların belirli unsurlara veya koruma koşullarına sahip olmasını gerektirir ve bu her zaman da mümkün değildir. Ayrıca, insan evrimindeki tüm kilometre taşları için ilgili fosiller veya yapılar keşfedilmemiştir.

Günümüz ve eski genomların DNA analizleri, evrimsel olayların tarihlenmesi için tamamlayıcı bir yaklaşım sağlar. Çünkü, belirli genetik değişimler, her nesilde sabit bir oranda meydana geldiğinden, geçen sürenin de bir tahminini sağlarlar. Bu değişiklikler, bir kronometre üzerindeki sayılar gibi üzerine ekleyerek ilerlediğinden “moleküler bir saat” sağlar. DNA dizilimlerinin karşılaştırılmasıyla, genetikçiler farklı popülasyonlar ya da türler arasındaki ilişkileri yeniden inşa etmekle kalmaz; aynı zamanda da derin zaman ölçeklerindeki evrimsel tarihi ortaya çıkarırlar.

• Bilim fili. (, 2020). DNA Tarihleme Yöntemiyle İnsan Evriminin Zaman Akışını İzlemek. Not: https://bilimfili.com/dna-tarihleme-yontemiyle-insan-evriminin-zaman-akisini-izlemek.
Sorulara Dön