Sorulara Dön
Teoloji & Din Felsefesi

Bir agnostiği, deizme yönelten çıkmaz, ruh ve benlik bilinci. Beni ben yapan faktörler mi beni ben yapar? Yoksa ben zaten ben miydim?

Eğer mutlakiyetçi kader anlayışı geçersizse, farkı ebeveynlerim olabilirdi. Ben, bu iki kişiden gelen bir sıvıdan oluştuysam, bu iki kişi farklı kişilerle çocuk yapsa, iki farklı ben veya iki farklı başkası oluşurdu ama bir bütün olarak ben değil. Bu da benim bir ruh olarak önceden oluşup bu bedene yerleştiğim hipotezini aklıma getiriyor.

Merhabalar Utku Şahin

Alttaki açıklamayı anlamadım açıkçası ama ilk sorunun cevabı seni sen yapan şey genetiğin ve çevresel faktörlerdir, ruh falan değil.

Bilimsel konuşmak gerekirse, vucundaki hormonlar, göz rengin, kemik yapın, yüz şeklin falan hepsi DNA daki kodlardan meydana gelir. 2 birey çiftleştiği zaman kendi DNA ları crosing over, gen değişimi, mutasyon vesayre geçirir ve bu şekilde çocuğun DNA sını oluşturur. Yani rastgele bir şekilde. Çocuk doğduktan sonra çevresinden her şeyi öğrenmeye başlar, ilk önce dili öğrenir, sonra annesiyle babası arasındaki ilişkiyi, sonra başka insanlarla iletişimi, kültürü dünyayı her şeyi bu şekilde öğrenir, bütün tavırları bu şekilde belli olur. Yani bir insan doğup büyüdüğü andan itibaren ona ne öğretirsen ne gösterirsen onu uygular. Mesela bacak bacak üstüne atmak ayıp dersen onu hep ayıp olarak bilir uygular, ona Zeus ve diğer tanrıları empoze edersen mantığı bu çerçevede geliştiği için sorgulayıp bir başka dini kabullenemez, her insan beyni çevresine uyum sağlamak için evrimleşmiştir.

Bu işin bilimsel kısmı, ama sen bunu kendi dinince yada inancına uygun hale getirip getirmemek senin bileceğin bir iş. Şunu demeye çalışıyorum ki önceden sen yoktun, seni genlerin, kültürün ve eğitimin seni sen yaptı.

Sorulara Dön