Sorulara Dön
-1
Teoloji & Din Felsefesi

Bilim insanlarında ateizm, halk arasındakine göre neden daha yaygın?

Bilim insanlarının yarısı neden ateist mesela normal bilim adamı olmayan 100 insan alalım çeyreği ateisttir ama bilim adamlarının neden %40 %50 civarı ateist?

Bilim deneyci olduğu için ve şu an sadece doğal olanı deneyleyebildiğimiz için bilimin yöntemsel olarak doğalcı olduğu söylenebilir. Yani olayları doğal sebeplerle açıklayabiliyoruz. Tanrı bir inançtır, bilimsel olarak kanıtı yoktur ve bilim insanları bilimsel yöntemi benimsedikleri için kanıtı olmayan bir varlığa inanmamayı seçebilirler. İnanmak için inanma ihtiyacı yeter. Olayları bilimle ne kadar iyi açıklarsak inanma ihtiyacının azaldığını söyleyebiliriz.

Örneğin önceden şimşekleri görünce insanlar bunu anlamlandıramadıkları için bunu "yüce bir varlığın kızması" olarak anlamaları ve inanma ihtiyacının daha çok olması son derece doğal. Ama yıldırımın doğal olarak nasıl işlediğini bilim sayesinde daha net anladıkça (bu durum, bu varlığa inanmanın saçma, bu varlığın yalan olduğunu göstermese de) inanma ihtiyacı da görece daha az oluyor.

• Ç. M. Bakırcı. Evrim Ve Ateizm: Evrimsel Biyologlar Ve Evrimciler Arasında Ateist Görüşler Neden Daha Yaygın?. (20 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 24 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı