Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Akraba evliliği evrimsel süreci yavaşlatır mı ?

DNA' nın birbirlerine daha fazla benzemesinden dolayı "crossing over" da oluşacak çaprazlamadaki çeşitsizlik evrimsel süreci yavaşlatır mı ? Sakat doğumları hesaba katarak ve katmayarak 2 türlü cevaplarsanız sevinirim .

Merhabalar, aslına bakarsanız biz insanlar kendi evrimimizi yavaşlattık zaten nasıl yavaşlattık hastahanelerle bulduğumuz ilaçlarla biz evrim sürecimizi zaten yavaşlattık.Ama bu kötü bir şey midir? Bence değildir çünkü bu hastahanelerle ilaçlar evet evrimimiz yavaşladı ama artık bazı hastalıklar bizi öldürmüyor yaşam kalitemiz artı bazı yıllar sürebilecek ya da ölümcül hastalıkları tek bir iğne ile çözebilir hale geldik bu da bizim için iyi bir şey tabi ki.Soruya gelelim evrimsel süreç yaşanan olayların yavrulara aktarılması üzerinden devam eder.Ancak akraba evliliği konusu şöyledir.Akraba evliliklerinde sakatlık söz konusu olmasının sebebi çeşitliliği artırmaktır.Ancak evrim bu konuyla ilgilenmez.Örnek veriyorum:İki adet akrabayı yaşadıkları ortamdan alıp kutuplara koyarsanız ve aradan yıllar geçse sonuçta elde ettiğimiz kişiler daha kıllı ve o ortama daha alışmış olucaktır.Ancak Ecem Kaya'nın dediği şey yanlış çünkü bir insan 45 kromozomla doğarsa bu insan kesinlikle kısır olur.(Dawn sendromu)Daha da spesifik olmak gerekirse tek sayıda kromozoma sahip bir canlının üremesinin zaten ihtimalli yoktur.(Mayoz) Çünkü bizde 23 kromozom annemizden,23 kromozom babamızdan gelir.Dediğim gibi şöyle düşünelim 45 kromozomlu Dawn sendromlu birisi eğer üreme hücresi üretmesi gerekseydi bildiğiniz gibi yarıya bölünmesi gerekirdi.22.5 kromozomlu bir hücre mi üreticekti.Bu mümkün değildir bildiğimiz kadarıyla.

Evrim mutasyonlar sonucu meydana gelir , bir popülasyondaki bireylerin genetik olarak birbirlerine benzemelerinin mutasyonu etkileyeceğini sanmıyorum . Sakat doğumları hesaba katarsak (sakat doğum derken kromozom sayısı vb değişimlerden bahsettiğinizi varsayacağım.) Örneğin iki tane 45 kromozomu olacak şekilde doğan insanları düşünürsek yavruları büyük ihtimalle 45 kromozomlu olur ve bu şekilde devam edilirse eğer insanın kromozom sayısının 45 olma ihtimali olabilir .(Yanlış düşünüyorsam bir başkası aydınlatırsa sevinirim, pek emin değilim )