Paylaşım Yap
Tüm Reklamları Kapat

Sınıflarda Bilgisayar Oyunları Kullanımı: Eğitim Başarısı, Öğretmene Nasıl Bağlıdır?

Bilgisayar Oyunları Geleceğin En Etkili Öğrenme Araçlarından Biri Haline Gelebilir mi?

Sınıflarda Bilgisayar Oyunları Kullanımı: Eğitim Başarısı, Öğretmene Nasıl Bağlıdır? Wurrly Edu
2 dakika
733
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 1 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Köln Üniversitesi'ndeki bir araştırma ekibi tarafından yapılan bir çalışmanın sonuçları, geleceğin öğretmenlerinin, sınıfta bilgisayar oyunlarını giderek daha fazla kullanmak istediğini gösteriyor. Araştırma, bu amacı desteklemek için öğretmen yetiştirme programlarında ele alınması gereken ilgili yönleri özellikle tanımlıyor. Araştırma sonuçları, British Journal of Educational Technology'de, "Dijital Oyunlarla Öğretme: Dijital Oyun Temelli Öğrenmeyi Benimseme Niyetleri ile Göreve Başlamamış Öğretmen Adaylarının Kişisel Özellikleri Nasıl İlişkilidir?" adı altında yayınlandı.[1]

Bilgisayar oyunları, çocukların ve ergenlerin yaşamlarında ve medya kullanımlarında önemli bir rol oynamaktadır. Ancak mevcut okul öğretimi bu ortamı nadiren hesaba katmaktadır. Şu anda üniversitelerde eğitim gören gelecek nesil öğretmenler bunu değiştirebilir. Köln Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden Marco Rüth araştırma ile ilgili şunları söylüyor:

Mevcut çalışmamızda, bilgisayar oyunlarının öğretim için büyük bir potansiyele sahip olması nedeniyle, yarının öğretmenlerine ve yarının öğretmenlerinin sınıfta bilgisayar oyunlarını kullanmaya nasıl daha iyi hazırlanabileceklerine odaklandık.

Daha önceki çalışmalarda yazarlar, sınıfta bir öğrenme aracı olarak bilgisayar oyunlarının, öğrencilerin beceri gelişimini destekleyebileceğini zaten bulmuştu. Ayrıca sınıfta bilgisayar oyunlarını kullandıktan sonra, öğrencilerin ortamla ilgili deneyimlerini eleştirel ve yapıcı bir şekilde yansıtabildiklerini de bulmuşlardı. Araştırmacılar, buna dayanarak çevrim içi olarak üniversitelerden Almanca konuşan 402 öğretmen adayıyla, bilgisayar oyunlarını öğrenme araçları ve gelecekteki okul derslerine bir yansıtma nesnesi olarak entegre etme niyetleri hakkında anket yaptı. Ekip; bilgisayar oyunlarının algılanan etkinliği, bilgisayar oyunları hakkında bilgi düzeyleri ve sınıfta bilgisayar oyunları kullanma korkuları dahil olmak üzere 21 kişilik özelliğini inceledi. Profesör Kai Kaspar, araştırma hakkında şunları söylüyor:

Tüm Reklamları Kapat

Her şeyden önce, bilgisayar oyunlarının algılanan etkililiği ve müfredatla algılanan bağlantıları, öğretmen adaylarının, bilgisayar oyunlarını okul derslerinde kullanmayı gerçekten isteme niyetlerinde merkezi bir rol oynamaktadır.

Mevcut anket, bilgisayar oyunlarının kullanıldığı senaryolar arasındaki farklılıkları da ortaya çıkardı. Marco Rüth şöyle açıkladı:

Öğretmen adayları, öğrencilerin yeterliklerini geliştirmek için bilgisayar oyunları kullanmak istiyorlarsa, bilgisayar oyunlarını kullanma korkularına ve kendileri için önemli olan kişilerin, bilgisayar oyunlarını ne kadar kullanmaları gerektiğine özellikle dikkat ederler. Öte yandan, bilgisayar oyunlarını medya açısından kritik tartışmalar için kullanmak istediklerinde, odağımız bunun için harcadıkları çabadaydı.

Bilgisayar oyunları, şu anda öğretmen yetiştirme programlarında ilgili bir araç olarak nadiren dahil edildiği için araştırmacılar, bilgisayar oyunlarının etkililiğine ve bunların müfredatla olan ilişkilerine ilişkin kavrayışların, öğretmen yetiştirme programlarına dahil edilmesini önermektedir. Benzer şekilde, öğretmen adayları pratikteki gizli tehlikelerin farkında olmalı ve bunlarla başa çıkabilmelidir, böylece bilgisayar oyunları kullanarak öğretim yeterlikleri uzun vadede teşvik edilebilir. Profesör Kaspar son olarak şunları söylüyor:

Bu çalışma, yalnızca öğretmen yetiştirme programının müfredatındaki değişiklikleri değil, aynı zamanda daha sonraki okul uygulamalarında öğretmenlerin, bilgisayar oyunlarını sınıfta ne zaman ve nasıl etkili bir şekilde kullanabileceklerini tam olarak bilmeleri için daha fazla destek hizmetleri ve araştırma bulgularını gerektirecektir.
Bu Makaleyi Alıntıla
Okundu Olarak İşaretle
18
0
  • Paylaş
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
Paylaş
Sonra Oku
Notlarım
Yazdır / PDF Olarak Kaydet
Bize Ulaş
Yukarı Zıpla

Feragatname: Evrim Ağacı, doğrudan üniversiteler, akademik dergiler veya resmi bilim kurumları tarafından yayınlanan bu basın açıklamalarını temel editöryal düzenlemeden geçirmektedir; ancak açıklamaların isabetliliğinden sorumlu değildir. Basın açıklaması konusundaki sorularınızı aşağıdaki medya irtibat kişisine yöneltebilirsiniz.

İçeriklerimizin bilimsel gerçekleri doğru bir şekilde yansıtması için en üst düzey çabayı gösteriyoruz. Gözünüze doğru gelmeyen bir şey varsa, mümkünse güvenilir kaynaklarınızla birlikte bize ulaşın!

Bu içeriğimizle ilgili bir sorunuz mu var? Buraya tıklayarak sorabilirsiniz.

Soru & Cevap Platformuna Git
Bu İçerik Size Ne Hissettirdi?
  • Umut Verici! 3
  • Tebrikler! 2
  • İnanılmaz 1
  • Muhteşem! 0
  • Bilim Budur! 0
  • Mmm... Çok sapyoseksüel! 0
  • Güldürdü 0
  • Merak Uyandırıcı! 0
  • Üzücü! 0
  • Grrr... *@$# 0
  • İğrenç! 0
  • Korkutucu! 0
Kaynaklar ve İleri Okuma
  • M. Rüth, et al. (2022). Teaching With Digital Games: How Intentions To Adopt Digital Game‐Based Learning Are Related To Personal Characteristics Of Pre‐Service Teachers. Wiley, sf: 1412-1429. doi: 10.1111/bjet.13201. | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Evrim Ağacı'na her ay sadece 1 kahve ısmarlayarak destek olmak ister misiniz?

Şu iki siteden birini kullanarak şimdi destek olabilirsiniz:

kreosus.com/evrimagaci | patreon.com/evrimagaci

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/05/2024 12:29:44 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/13208

İçerik Kullanım İzinleri: Evrim Ağacı'ndaki yazılı içerikler orijinallerine hiçbir şekilde dokunulmadığı müddetçe izin alınmaksızın paylaşılabilir, kopyalanabilir, yapıştırılabilir, çoğaltılabilir, basılabilir, dağıtılabilir, yayılabilir, alıntılanabilir. Ancak bu içeriklerin hiçbiri izin alınmaksızın değiştirilemez ve değiştirilmiş halleri Evrim Ağacı'na aitmiş gibi sunulamaz. Benzer şekilde, içeriklerin hiçbiri, söz konusu içeriğin açıkça belirtilmiş yazarlarından ve Evrim Ağacı'ndan başkasına aitmiş gibi sunulamaz. Bu sayfa izin alınmaksızın düzenlenemez, Evrim Ağacı logosu, yazar/editör bilgileri ve içeriğin diğer kısımları izin alınmaksızın değiştirilemez veya kaldırılamaz.

Keşfet
Akış
İçerikler
Gündem
Şeker
İnsan
Balıkçılık
Nörobiyoloji
Yeşil
Kuantum
Mantar
Kanser
İnfografik
Önyargı
Okyanus
Hindistan
Diyabet
Beslenme Bilimi
Uçuş
Sosyal Mesafelendirme
Yumurtalık
Davranış
Samanyolu Galaksisi
Alan
Asteroid
Dışkı
Organizma
Küresel Isınma
Şehir Hastanesi
Aklımdan Geçen
Komünite Seç
Aklımdan Geçen
Fark Ettim ki...
Bugün Öğrendim ki...
İşe Yarar İpucu
Bilim Haberleri
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Gündem
Bugün Türkiye'de bilime ve bilim okuryazarlığına neler katacaksın?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
1
Bilim kimliğinizi önceleyin.
Evrim Ağacı bir bilim platformudur. Dolayısıyla aklınızdan geçen her şeyden ziyade, bilim veya yaşamla ilgili olabilecek düşüncelerinizle ilgileniyoruz.
2
Propaganda ve baskı amaçlı kullanmayın.
Herkesin aklından her şey geçebilir; fakat bu platformun amacı, insanların belli ideolojiler için propaganda yapmaları veya başkaları üzerinde baskı kurma amacıyla geliştirilmemiştir. Paylaştığınız fikirlerin değer kattığından emin olun.
3
Gerilim yaratmayın.
Gerilim, tersleme, tahrik, taciz, alay, dedikodu, trollük, vurdumduymazlık, duyarsızlık, ırkçılık, bağnazlık, nefret söylemi, azınlıklara saldırı, fanatizm, holiganlık, sloganlar yasaktır.
4
Değer katın; hassas konulardan ve öznel yoruma açık alanlardan uzak durun.
Bu komünitenin amacı okurlara hayatla ilgili keyifli farkındalıklar yaşatabilmektir. Din, politika, spor, aktüel konular gibi anlık tepkilere neden olabilecek konulardaki tespitlerden kaçının. Ayrıca aklınızdan geçenlerin Türkiye’deki bilim komünitesine değer katması beklenmektedir.
5
Cevap hakkı doğurmayın.
Bu platformda cevap veya yorum sistemi bulunmamaktadır. Dolayısıyla aklınızdan geçenlerin, tespit edilebilir kişilere cevap hakkı doğurmadığından emin olun.
Ekle
Soru Sor
Sosyal
Yeniler
Daha Fazla İçerik Göster
Popüler Yazılar
30 gün
90 gün
1 yıl
Evrim Ağacı'na Destek Ol

Evrim Ağacı'nın %100 okur destekli bir bilim platformu olduğunu biliyor muydunuz? Evrim Ağacı'nın maddi destekçileri arasına katılarak Türkiye'de bilimin yayılmasına güç katın.

Evrim Ağacı'nı Takip Et!
Yazı Geçmişi
Okuma Geçmişi
Notlarım
İlerleme Durumunu Güncelle
Okudum
Sonra Oku
Not Ekle
Kaldığım Yeri İşaretle
Göz Attım

Evrim Ağacı tarafından otomatik olarak takip edilen işlemleri istediğin zaman durdurabilirsin.
[Site ayalarına git...]

Filtrele
Listele
Bu yazıdaki hareketlerin
Devamını Göster
Filtrele
Listele
Tüm Okuma Geçmişin
Devamını Göster
0/10000
Bu Makaleyi Alıntıla
Evrim Ağacı Formatı
APA7
MLA9
Chicago
G. Selamet, et al. Sınıflarda Bilgisayar Oyunları Kullanımı: Eğitim Başarısı, Öğretmene Nasıl Bağlıdır?. (20 Kasım 2022). Alındığı Tarih: 27 Mayıs 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/13208
Selamet, G., Göçmen, A. (2022, November 20). Sınıflarda Bilgisayar Oyunları Kullanımı: Eğitim Başarısı, Öğretmene Nasıl Bağlıdır?. Evrim Ağacı. Retrieved May 27, 2024. from https://evrimagaci.org/s/13208
G. Selamet, et al. “Sınıflarda Bilgisayar Oyunları Kullanımı: Eğitim Başarısı, Öğretmene Nasıl Bağlıdır?.” Edited by Aylin Göçmen. Evrim Ağacı, 20 Nov. 2022, https://evrimagaci.org/s/13208.
Selamet, Gökalp. Göçmen, Aylin. “Sınıflarda Bilgisayar Oyunları Kullanımı: Eğitim Başarısı, Öğretmene Nasıl Bağlıdır?.” Edited by Aylin Göçmen. Evrim Ağacı, November 20, 2022. https://evrimagaci.org/s/13208.
ve seni takip ediyor

Göster

Şifremi unuttum Üyelik Aktivasyonu

Göster

Şifrenizi mi unuttunuz? Lütfen e-posta adresinizi giriniz. E-posta adresinize şifrenizi sıfırlamak için bir bağlantı gönderilecektir.

Geri dön

Eğer aktivasyon kodunu almadıysanız lütfen e-posta adresinizi giriniz. Üyeliğinizi aktive etmek için e-posta adresinize bir bağlantı gönderilecektir.

Geri dön

Close