Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Cornell Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmaya göre, Satürn’ün uydusu Titan’da bulunduğu bilinen akrilonitril isimli organik ve zehirli olan bir kimyasal, Dünya’dakine benzer olmayan, farklı bir yaşam formunun başlangıcını sağlayabilir. Bilgisayarlı analizlerle incelenen bu yapının, Dünya’da evrimleşmiş yaşamın hücresel yapısına benzer bir güç ve esneklikte olduğu gösterildi.

Bu kimyasalı özel yapan şey, bu hücresel özellikleri Dünya’dakinden farklı atmosfer ve yer koşullarında da oluşturabiliyor olması. Bu kimyasalın üreteceği güçlü ve esnek zar yapısı sayesinde, Dünya'da yaşamın başlangıcında olduğuna benzer ama yapısal olarak farklı şekilde, organellerin ve bir tür çekirdek yapısının kimyasal evrim geçirerek oluşması da mümkün olabilir!

Fotoğraflar NASA'nın Cassini-Huygens Görevi sırasında çekilmiştir.

Fotoğrafta, sağ üstteki karede Titan'ın Huygens İniş Alanı üzerindeki havadan görüntüsü görülmektedir. Sol üstte, aynı noktanın yerden 10 kilometre yüksekten görüntüsü görülmektedir.

Alt tarafta ise Satürn'ün en büyük uydusu olan Titan'ın (büyüklüğü Dünya'nın kabaca yarısı veya aşağı yukarı Mars kadardır) yüzeyi görülmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 13/12/2019 15:13:16 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4981

“Ya hep birlikte var olacağız, ya hep birlikte yok olacağız.”