Sadece Birkaç Molekülden Oluşan Flaş Bellek Üretildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bellek depolama hakkında düşündüğümüzde, sıklıkla alışık olduğumuz şekilde düşünürüz, veriyi bir diske yazmak gibi. Fakat bunun modası epeyce geçti. Bugünlerde elektriksel olarak silinebilen ve tekrar programlanabilen flaş depolama kullanıyoruz, tıpkı USB belleğinizde olduğu gibi. Bu aletleri küçültmede büyük ilerleme sağlamamıza rağmen, bilim insanları onları hala veri hücresi başına 10 nanometreden küçük hale getirmekle boğuşuyor.

Fakat şimdi, uluslararası bir araştırmacı takımı işleri bir adım öteye götürdü ve tek molekülde veri saklamayı başardı. Alet, belleği kafeslenmiş elektronlarda saklıyor ve böylece daha ufak, daha hızlı teknolojilere önayak olması umuluyor. Bütün flaş depolama aygıtı, aslında üç molekül büyüklüğünde ve veriyi saklayan iki elektrondan oluşuyor, bir üçüncüsü ise küçük bir kafes gibi davranıyor. Nasıl göründüğü hakkında bir fikir verecek olursak; kafesin her tarafı sadece bir nanometre kadar uzunlukta.Bu örnek deneyde, takım kafes olarak bir tungsten molekülü ve elektronları tutmak için selenyum trioksid moleküllerini kullandı. Şaşırtıcı derecede, kurulumları 600 Celcius dereceye kadar olan sıcaklıklarda istikrarlıydı ve elektronları 336 saate kadar güvenli şekilde tutmayı başardı (Test ettikleri en uzun süre miktarı). Sonuçlar Nature dergisinde yayımlandı.

Tabii ki bu araştırma henüz çok erken aşamalarda ve bütün telefon rehberinizi kafeslenmiş moleküllerde saklamadan önce uzun bir süre geçecek. İskoçya Glasgow Üniversitesi'ndeki  bir takımın liderlik ettiği bilim insanları şimdi işlemi hızlandırma üzerinde çalışmak ve ayrıca daha verimli yapmak zorunda. Şu anda mevcut aletlere kıyasla büyük miktarlarda voltaj gerekiyor.  Adam Clark Estes Gizmodo'ya şöyle yazdı:

"Aleti ayarlamak ve veriyi yazmak onlarca saniye ve milisaniye sürüyor. Var olan flaş depolama aygıtlarıyla rekabet etmesi için bu moleküler canavarın çok daha hızlı olması gerekecek."

Yine de örneklerine dayanarak, araştırmacılar belleği alete yazma hızını pikosaniyelere kadar düşürebileceklerine inanıyor. ArsTechnica'ya yazan John Timmer şöyle diyor:

"Fakat araştırmacılar şuna dikkat çekiyor ki, bu noktada elektronların molekülün içine girdiği mevcut yol verimi belirleyecek, bu yüzden bu gibi bir hızı görmeyi beklemiyorlar."

Geçmişte bilim adamları tek atom kalınlığındaki grafen katmanlarından flaş aygıtlar yapmayı başarmıştı, fakat bu katmanların çalışması için istiflenmeleri gerekiyordu. İlk defa flaş depolama oluşturmak için tek başına, molekül boyutunda bir alet kullanıldı. Ve henüz erken olmasına rağmen bu, daha küçük ve daha hızlı teknoloji için süren sürekli yarışta epeyce heyecanlandırıcı bir gelişme.

Not: Bu yazı ScienceAlert adresinden çevrilmiştir.

Sadece 3 Saatte Bozunan/Çözünen Plastik Malzeme Üretildi!

Dünya'nın En Büyük İnternet Sitelerinin İlk Versiyonları