Rosetta Görevi ve Temel Bilgiler: Türümüz İlk Defa Bir Kuyrukluyıldıza Araç İndirdi! Ama Neden?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

12 Kasım 2014 tarihinde türümüz, ilk defa bir kuyrukluyıldıza bir uzay aracını başarıyla indirmeyi başardı. 2 Mart 2004'teki fırlatılışından 10 sene sonra, 6 Ağustos 2014'te, 6.400.000.000 (6.4 milyar) kilometrelik bir yolculuk sonucunda kuyrukluyıldıza ulaşan Rosetta, şu anda yaklaşık 511.000.000 kilometre uzaktan takip ediliyor. Varışından sadece 6 hafta sonra ilk verileri göndermeye başlayan araç, kuyrukluyıldızın 30-100 kilometre uzağından veri göndermekteydi.

Rosetta uzay aracı, saniyede 35.763 metre (saatte 135.000 kilometre) hızla giden, 4 kilometre çapa sahip 67P isimli kuyrukluyıldız üzerine bugün Philae isimli bir araç (prob) indirdi. Bunu yapmadan önce, bir süredir yaklaşık 10 kilometre bir uzaklıktan, ineceği bölgeyi inceliyordu. Araçtan bugün, başarılı iniş sonrasında Almanya'daki Avrupa Uzay Ajansı (ESA) üssüne gönderilen sinyalin Dünya'ya ulaşması 28 dakika sürdü! 3 bacaklı iniş probun, saniyede 1 metrelik bir hızla kuyrukluyıldız yüzeyine iniş yaptı.

Rosetta, Güneş'ten 800 milyon kilometre uzakta bulunuyor. Kıyaslama açısından, Dünya'nın Güneş'ten sadece 150 milyon kilometre uzakta olduğunu söyleyebiliriz.

NASA, 2001 yılında bir asteroid üzerine inmişti; ancak hiçbir zaman bir kuyruklu yıldız üzerine iniş yapılmamıştı. Rosetta, bir kuyrukluyıldızın yörüngesine girebilen ve üzerine başarılı bir iniş gerçekleştirebilen ilk uzay aracımız. Ayrıca Rosetta, bugüne kadar gerçekleştirilen en karmaşık uzay görevlerinden biri. Uzmanlar, görselimizde de vurguladığımız gibi, uzay aracının Dünya'dan ayrılmasından kuyrukluyıldızın üzerine prob indirmesine kadar geçen milyarlarca kilometrelik yolun ve 10 yılı bulan sürenin her bir kilometresini ve anını planladı diyebiliriz. Her bir manevra, hızlanma, yavaşlama, açı, duraklama, vb. önceden hesaplandı. Rosetta, bu karmaşık görevini gerçekleştirmek üzere çıktığı yolda, 2014 Ocak ayında, 31 aylık bir hibernasyon periyodundan sonra, "uyanarak", Dünya'ya şu tweeti ulaştırdı ve iyi olduğunu bildirdi: "Merhaba Dünya!".

Peki Rosetta neden önemli? Amacı ne? Avrupa Uzay Ajansı'nın belirttiğine göre ana amacı, Güneş Sistemi içerisindeki yıldız oluşumu ve evrimini anlamak. Bir kuyrukluyıldızın yapısı, 4.6 milyar yıl önce, Güneş'in oluşumundan bile önce var olan ve Güneş'in oluşumuna neden olan nebulanın yapısını büyük oranda yansıtmaktadır. Dolayısıyla uzun adıyla 67P/Churyumov-Gerasimenko kuyrukluyıldızının analizi, nereden ve nasıl geldiğimize dair önemli bilgiler sunacak.

İkincil bir amaç ise, kuyrukluyıldızların gezegen ve içeriklerinin oluşumundaki etkisini anlamak. Bugün, elimizde, kuyrukluyıldızların birçok gezegenin erken oluşum evrelerinde büyük bir payı olduğuna dair yığınla kanıt var. Örneğin gezegenimizin suyunun büyük bir kısmı, kuyrukluyıldızlarla taşınmış olabilir. Bu nedenle kuyrukluyıldızları analiz etmek, yaşamın doğal süreçlerle başlangıcını anlamamızı kolaylaştıracak.

Burada yayınladığımız videoda, başarıyı kutlayan mühendisler ve uzmanlar gözüküyor.

Görsel: AA

Kaynak: ESA

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/08/2019 22:34:19 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2978

“Geleceği tahmin etmenin en kolay yolu, onu icat etmektir.”
Alan Kay