Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Neomura, Arkeler (Archaea) ve Eukaryota (Ökaryotlar) isimli iki dev taksonomik grubu bünyesinde barındıran bir taksonomik kladdır. İlk olarak 2002 yılında Thomas Cavalier-Smith tarafından ileri sürülmüştür.

Bu kladın varlığı bilim insanları arasında tartışmalıdır. Tartışmanın kaynağı, ökaryotların arkelerin tamamı ile bağımsız bir grup oluşturduğuna yönelik iddiadan kaynaklanmaktadır. Yapılan güncel araştırmalar, ökaryotların arkelerin tamamıyla yakın akraba olmaktan ziyade, sadece küçük bir kısmıyla yakın akraba olduğunu göstermektedir. Yine de Neomura, ökaryotlar ile arkelerin yakın akrabalığını basitçe göstermek adına faydalı bir kladdır.

Neomura, var olabilecek en çeşitli taksonomik kladlardan birisidir. Bünyesinde çok hücrelilerden ekstremofilik türlere kadar çok çeşitli canlılar bulunmaktadır; ancak bunların hepsi, ortak karakterleri de paylaşırlar. Tüm neomuraların kromozomlarını paketleyen histonları vardır. Birçoğunun genomunda intronlar bulunur. Hepsi, protein sentezini başlatan aminoasit olarak metiyonini kullanır (örneğin bakteriler, folmilmetiyonin kullanır). Ayrıca tüm neomuralar birden fazla RNA polimeraz enzimi kullanır (bakteriler sadece bir taneye sahiptir).

Neomura, kelime anlamı olarak "yeni duvarlar" demektir. Bu gruba ait türlerin peptidoglikan hücre duvarları yerine glikoprotein hücre duvarlarına sahip olmasına işaret etmektedir.

• Wikipedia. Neomura. (2018, Haziran 30). Alındığı Tarih: 30 Haziran 2018. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 09/12/2019 14:41:08 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7228

“Delilik, aynı hataları tekrar edip farklı sonuçlar beklemektir.”
Narcotics Anonymous