Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu fotoğrafta iki kaya arasına sıkışarak can vermiş bir elkten (iri bir geyik türü) arta kalanları görüyoruz. Bu fotoğraf, evrimin iki önemli mekanizması olan Genetik Sürüklenme ile Doğal Seçilim arasındaki ilişkiyi de harika bir şekilde gösteriyor. Kimi zaman hayatta kalma veya üreme başarınız işlevsiz kalabilir; zira yanlış zamanda yanlış yerde bulunmak size ölümü getirebilir. Keza, kimi zaman zayıf ve üreme açısından başarısız olsanız bile, doğru zamanda doğru yerde bulunarak hayatta kalabilir ve üreyebilirsiniz. Bir diğer deyişle, evrimsel var oluş mücadelesi sadece genetik ve içsel faktörlerle ilgili değildir; aynı zamanda çevresel koşullar ve bunların şans etkisiyle de alakalıdır. Zaten bu nedenle çeşitlilik içerisinde sürekli bir dalgalanma vardır.

Eğer ki şansa dayalı bazı avantajlı ve dezavantajlı durumlar bulunmasaydı, seçilim dolayısıyla çeşitlilik kısa sürede sabitlenirdi. Ancak mutasyonlar ve gen çaprazlanması gibi genetik nedenlerle durmaksızın yaratılan çeşitlilik, evrimde şans faktörünün arkasında yatan en önemli mekanizma olan Genetik Sürüklenme ile birleştiğinde çeşitlilikte dalgalanmaya neden olur. Bu dalgalanma içerisinden en uyumlu ve başarılı olanlar hayatta kalır ve ürerler; böylece kendilerindeki genler (ki bunlar genellikle avantajlı genlerdir) gelecek nesillere aktarılır ve sayıca çoğalırlar. Diğerleri ise kendi zayıf genleriyle birlikte elenirler. Böylece canlılar nesiller içerisinde yavaş ve kademeli bir şekilde farklılaşırlar ve ortamlarına adapte olurlar. İşte bu, evrimdir.

Bu süreçte kimi zaman coğrafi ve biyolojik izolasyonlar canlı gruplarını birbirinden ayırabilir ve farklı koşullara uyum sağlamalarına neden olabilir. Buna bağlı olarak tek bir atasal gruptan, birbirinden farklı özelliklere sahip iki torun tür oluşabilir. Bu, evrim sonucu türleşmenin ta kendisidir!

Kaynak: reddit