Kan Damarlarını Kaplayan Yeni Bir Teknoloji, Organ Nakillerinde Görülen Organ Reddi Sorununu Azaltabilir! Flickr

Araştırmacılar, nakledilecek organdaki kan damarlarını kaplamak için özel bir polimer kullanarak bir nakil sonrasında organ reddini azaltmanın bir yolunu buldular.

UBC tıp profesörü Dr. Jayachandran Kizhakkedathu ve Kan Araştırmaları ve Yaşam Bilimleri Enstitüsü'ndeki ekibi tarafından geliştirilen polimer, SFU ve Northwestern Üniversitesi'ndeki ekip tarafından test edildiğinde, farelerde nakil reddini önemli ölçüde azalttı. Dr. Kizhakkedathu şöyle diyor:

Bu atılımın bir gün nakil hastalarının yaşam kalitesini artıracağından ve nakledilen organların ömrünü uzatacağından umutluyuz.

Bulgular Nature Biomedical Engineering'de yayınlandı.[1] Keşif, nakil alıcılarının bağışıklık sistemlerinin yabancı bir nesne olarak yeni bir organa saldırmasını önlemek için güvendiği (ve genelde ciddi yan etkileri olan) ilaçlara ihtiyacını ortadan kaldırma potansiyeline sahip. Dr. Kizhakkedathu bu sorunun nasıl ortaya çıktığını şöyle açıkladı:

Organlarımızdaki kan damarları, bağışıklık sisteminin tepkisini bastıran özel tip şekerlerden oluşan bir kaplama ile korunur, ancak organ nakli için tedarik sürecinde bu şekerler zarar görür ve artık mesajlarını iletemezler.

Dr. Kizhakkedathu'nun ekibi, bu şekerleri taklit etmek için bir polimer sentezledi ve bunu kan damarlarına uygulamak için kimyasal bir süreç geliştirdi. UBC kimya profesörü Dr. Stephen Withers ve çalışmanın yardımcı yazarları, doktora adayı Daniel Luo ve yakın zamanda kimya doktorası yapan Dr. Erika Siren ile çalıştı. Dr. Siren'in hücre yüzeyi mühendisliği hakkındaki düşüncesi, bir BC Nakil tesisine yaptığı ziyaretten ilham aldı. Şöyle anlatıyor:

Çözeltide duran bir organ gördüğümü ve "Bu, doğru düzgün bir şey tasarlamak için harika bir fırsat!" diye düşündüğümü hatırlıyorum. Organın vücudun dışında olduğu bu güzel dört saatlik pencereye sahip olduğunuz ve terapötik fayda için doğrudan düzenleyebileceğiniz çok sayıda durum yoktur.

Simon Fraser Üniversitesi'nden Dr. Jonathan Choy ve Winnie Enns'in çalışması, bu şekilde kaplanmış ve daha sonra nakledilen bir fare arterinin, iltihaplanma ve reddedilmeye karşı güçlü, uzun vadeli direnç göstereceğini doğruladı. UBC'den Dr. Caigan Du ve Northwestern Üniversitesi'nden Dr. Jenny Zhang, fareler arasında yapılan böbrek naklinden benzer sonuçlar aldı. UBC ve BC Çocuk Hastanesi Araştırma Enstitüsü'nden Dr. Megan Levings, yeni nesil bağışıklık hücrelerini kullanarak bu bulguları doğruladı. SFU'da moleküler biyoloji ve biyokimya profesörü Dr. Choy şöyle diyor:

Çalışmalarımızda denediğimiz bu yeni teknolojinin organ nakli reddini önleme yeteneğine hayran kaldık. Dürüst olmak gerekirse, bu derecede koruma olması oldukça beklenmedikti.

Prosedür şimdiye kadar farelerde sadece kan damarlarına ve böbreklere uygulandı. İnsanlarda yapılan klinik deneyler hala birkaç yıl uzakta olabilir. Yine de araştırmacılar, akciğerler, kalpler ve diğer organlar üzerinde eşit derecede iyi çalışabileceği konusunda iyimserler. Bu, bağışlanan organların olası alıcıları için harika bir haber olurdu.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/09/2021 18:24:58 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/10819