Gece Modu

Yeni bir çalışmanın sonuçlarına göre, Antarktika’da yaşayan imparator penguen, yuvalarının değişen çevresiyle başa çıkmak için alışkanlıklarını adapte edebiliyor.

Bu yazı, Science World Report isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

İklim değişikliği binlerce bitki ve hayvan türünü derinden etkiliyor. Hızla değişen iklimin yol açtığı tehdit değişik şekillerde kendini göstermeye devam ediyor. Dört imparator penguenin uydu gözlemleri temel alınarak İngiliz Antarktik Araştırmaları bilim insanlarınca yapılan yeni bir çalışma, değişen çevreye kendini adapte ediyor gibi görünen deniz kuşu için bir umut ışığı yaktı. İngiliz Antarktik Araştırmaları coğrafya uzmanlarından ve çalışmanın baş yazarı Peter Fretwell, LiveScience’a şunları söyledi:

Burada yeni bir üreme davranışına tanık oluyoruz. Bu bizi çok şaşırttı. İmparator penguenlerin buz sahanlıklara çıkıp orada üreyebileceklerini bilmiyorduk.

Bu çalışma, sert Antarktik kışında üreyen imparator penguenlerin davranışlarındaki olağandışı değişimi gözler önüne seriyor.

Uydu gözlemleri, penguen kolonilerinin geleneksel üreme alanlarına yerleşemeyip anakara çevresindeki kalın yüzer buz sahanlıklarda toplandığını ortaya çıkardı. Üreme alışkanlıklarındaki bu değişim, deniz buzunun her zamankinden daha geç oluşması nedeniyle gerçekleşti.

Avustralya Antarktik Bölgesi’ndeki ve Kaliforniya’daki San Diego Kaliforniya Üniversitesi’ne bağlı Scripps Denizbilim Enstitüsü’nden bilim insanları da bu çalışmada görev aldılar.

Fretwell bu kuşların normalde deniz buzu üzerinde ürediğini, böylece yemek arayabilecekleri sulara kolayca erişim sağladıklarını belirtti. Penguenlerin 2008, 2009 ve 2010’da yapılan benzer uydu gözlemleri, yıllık deniz buzunun bir penguen kolonisini taşıyacak kalınlıkta olduğunu ortaya çıkardı. Ancak 2011 ve 2012’de, üreme mevsimi başladıktan bir ay sonra bile deniz buzunun oluşmadığını görmek şaşırtıcıydı. Gelinen bu noktada, kuşların yavrularını büyütmek için en yakındaki yüzer buz sahanlığa gittiği görüldü. Fretwell sözlerine şöyle devam etti:

Özellikle şaşırtıcı olan şu ki, bu bölgede 30 metreye kadar yükselebilen yüzer buz sahanlıklara kenarlarından tırmanmak, imparator penguenler için çok zor bir manevradır. Çok kıvrak yüzücüler olmalarına karşın suyun dışında genellikle beceriksiz olarak bilinirler.

Bu kuşlar, üremeleri için deniz buzuna ciddi şekilde ihtiyaç duyduklarından Uluslararası Doğayı Koruma Birliği’nin nesli tükenmekte olan türlerin “kırmızı liste”sinde “yakın tehdit altında” olarak listelenmiştir. Bu son keşif, bilim insanlarına geleceği bir çerçeveye oturtmakta yardımcı olacaktır. Ekip başka türlerin de değişen çevre koşullarına uyum sağlayıp sağlamadığını bulmayı planlıyor. Bu bulgular, PLoS One dergisinde yayınlanmıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/11/2019 15:14:00 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1914

“Evren epey büyük bir yer. Eğer ki sadece biz varsak, bu epey büyük bir israf olurdu.”