Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu göz kamaştırıcı spiral galaksinin adı NGC 7331. Çoğu zaman bizim galaksimiz Samanyolu'nun "ikizi" olarak anılmaktadır. Bizden yaklaşık 50.000.000 ışık yılı uzaktadır; yani ışık hızında yolculuk yapabilsek bile ancak 50 milyon yılda ona ulaşabilirdik. Kıyaslama olması bakımından, 50 milyon yıl önce henüz primatlar yeni yeni evrimleşmeye başlamıştı, bildiğimiz maymunların hiçbiri daha evrimleşmemişti! Dolayısıyla bırakın insanı, insanın vücut planını kabaca andıran kuzenlerimiz ve atalarımızın bile hiçbiri henüz ortada yoktu! Şu anda yola çıksak, 50 milyon yılda Dünya'da neler değişeceğini bir düşünün...

NGC 7331'in bir ucundan diğer ucuna olan mesafe ise 30.000 ışık yılı kadar. Yine kıyas olması bakımından, 30.000 yıl önce Homo sapiens türü olarak bizler daha yeni yerleşik yaşama geçiyorduk, daha tarım bile yapamıyorduk, kedileri evcilleştirmemiştik, köpekleri vahşi kurtlardan evcilleştirmeye ise yeni yeni başlıyorduk! Yani bugün var olan neredeyse hiçbir zirai ürün, hiçbir evcil hayvan (ve tükettiğimiz besi hayvanları), henüz Dünya'da bulunmuyordu (bunları biz evrimin Yapay Seçilim mekanizmasıyla evrimleştirdik).

Pegasus takımyıldızının kuzeyinde yer alan NGC 7331, ilk başta bir spiral nebula olarak tanımlandı ve 18. yüzyılda Charles Messier tarafından hazırlanan meşhur gökyüzü katalogunda yer almadı. Bu galaksiye bakıp da tanımlayabilmek pek kolay değil, çünkü bizim baktığımız yönde uzanan bir galaksi ve bu nedenle çok yüksek bir derinlik algısı yaratıyor.

NGC 7331
Astropixie

Bu fotoğrafta yer alan diğer galaksiler, NGC 7331'den 10 kat kadar küçük gözüküyorlar; yani NGC 7331'den 10 kat kadar, yani 500 milyon ışık yılı kadar uzaktalar! 500 milyon yıl önce daha henüz Tiktaalik gibi türler bile evrimleşmemiş, sudan karaya çıkış başlamamıştı. Karada hiçbir omurgalı hayvan yoktu! Bu galaksilerle NGC 7331'in aynı kareye girecek kadar hizaya gelmeleri nadiren yaşanmaktadır, bu sebeple fotoğraf çok özel bir anda yakalanmıştır diyebiliriz.

• Astronomy Today. Ngc 7331. (2014, Kasım 28). Alındığı Tarih: 21 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Facebook

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/09/2019 11:44:43 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3054

“Veri, bilgi değildir. Bilgi, kanaat değildir. Kanaat, bilgelik değildir. Bilgelik, gerçeklik değildir.”
Robert Royar