Tüm Reklamları Kapat

Evrim Teorisi'nin Öngörülerini Doğrulayan Fosillere Bir Yenisi Daha Eklendi: Kapi ramnagarensis!

Tüm Reklamları Kapat

Hindistan'ın kuzeyinden çıkarılan yeni keşfedilmiş kuyruksuz maymun fosilleri, günümüzdeki gibonların bugüne kadar keşfedilen en eski atalarını temsil ediyor. Hunter College'dan Christopher C. Gilbert tarafından yapılan keşif, fosil kaydındaki önemli bir boşluğu dolduruyor ve günümüzdeki gibonların atalarının Asya'dan Afrika'ya ne zaman göç ettikleri konusunda önemli yeni kanıtlar sunuyor.

Araştırmanın sonuçları, "Ramnagar, Hindistan'da Keşfedilen Yeni Bir Miyosen Dönem Kuyruksuz Maymunu (primatlar: Hylobatidae), Hominoid Fosil Kaydındaki Önemli Bir Boşluğu Dolduruyor" başlıklı bir makale ile, Proceedings of the Royal Society B dergisinde yayınlandı.[1]

Çıkarılan fosil, türe ait alt molar dişlerinin tamamını içeriyor. Bu dişler, daha önceden bilinmeyen bir taksonomik cinse ve türe ait. Bu canlıya Kapi ramnagarensis ismi verildi. Bu fosil, Hindistan'ın Ramnagar bölgesinde bulunan meşhur bir fosil arazisinde son 1 asırda keşfedilen ilk kuyruksuz maymun fosili olma özelliği taşıyor.

Tüm Reklamları Kapat

Kapi (siyah yıldız) lokasyonunu gösteren harita. Haritada koyu yeşil alanlar modern, açık yeşil alanlar tarihsel düşük kuyruksuz maymun popülasyonlarını ve yaklaşık erken fosil kayıtlarının Doğu Afrika'daki yayılımını (mavi üçgenler) gçsteriyor. Yeşil üçgenler, daha önceden keşfedilen gibonlara ait fosilleri gösteriyor. Yeni fosil, daha önceden bilinen fosillerden milyonlarca yıl daha erken yaşamış bir türe ait. Bu fosil, gibonların Afrika'dan Asya'ya göçünü gösteriyor.
Luci Betti-Nash

Gilbert'in bulgusu büyük oranda kaza eseriydi. Gilbert ve takım arkadaşları olan Chris Campisano, Biren Patel, Rajeev Patnaik ve Premjit Singh, 1 sene önce fosil bir primata ait çene kemiğinin bulunduğu tepede yürüyüş yapıyorlardı. Ufak bir dinlenme molası verdiklerinde, Gilbert yerdeki çamur içerisinde parlak bir şeyler olduğunu fark etti. Kazdığında, kısa bir süre içinde bunun çok özel bir fosil olduğunu anlamıştı. Şöyle anlatıyor:

Bulduğumuz anda bunun bir primat dişi olduğundan emindik; ancak bu bölgede daha önceden bulduğumuz hiçbir primatın dişlerine de benzemiyordu. Molar dişlerin şekil ve büyüklüğünden, bunun gibonların atasına ait bir fosil olduğunu kestiriyorduk; ancak bu, gerçek olamayacak kadar iyi bir buluş olarak gelmişti. Çünkü aşağı kuyruksuz maymunlara ait fosil kaydı yok denecek kadar azdır. O dönemde yaşadığını bildiğimiz diğer prrimatlara ait fosillerimiz var; ancak Ramnagar yakınlarında daha önceden gibon fosillerine hiç rastlanmamıştı. Bu nedenle, bulgumuzun isabetli olduğundan emin olmak için verileri tekrar tekrar kontrol ettik.

Fosilin 2015 yılındaki keşfinden bu yana, yıllar süren araştırmalar, analizler ve kıyaslamalar yapıldı. Araştırmacılar, bulgularının kesinliğinden ve yeni bir türe ait olduğundan emin olmak istiyorlardı. Ayrıca bu fosilin, kuyruksuz maymunların aile ağacındaki yerini de isabetli bir şekilde tespit etmeyi hedefliyorlardı. Molar dişin fotoğrafları ve bilgisayarlı tomografi (CT) taramaları çekildi. Yaşayan ve soyu tükenmiş kuyruksuz maymunlara ait örneklerle kıyaslandı ve dental anatomide bulunan benzerlikleri ile farklılıkları tek tek kaydedildi. Ekibin parçası olan Alejandra Ortiz şöyle anlatıyor:

Bulgularımız son derece ikna edici ve kanıtlar, dişin 13 milyon yıl önce yaşamış bir gibona ait olduğuna güçlü bir şekilde işaret ediyor. Şimdilik elimizde tek bir diş olduğundan, dikkatli olmaya çalışıyoruz; ama bunun eşsiz bir keşif olduğunu düşünüyoruz. Gibonlara ait bilinen en eski fosilleri en az 5 milyon yıl daha geriye çekmiş olduk, böylece onların evrimsel tarihine, çok ihtiyaç duyulan daha yakın bir bakış atmamız mümkün oluyor.

Yeni kuyruksuz maymunun bilinen en eski gibon fosili olduğunu tespit etmenin yanı sıra, fosilin yaşı olan 13 milyon yıl da büyük kuyruksuz maymunlarla eş zamanlı yaşadığını gösteriyor. Bu durum, orangutanların ataları da dahil olmak üzere, büyük kuyruksuz maymunların ve aşağı kuyruksuz maymunların Afrika'dan Asya'ya olan göçünün bu zamanlarda ve yaklaşık olarak bu coğrafi bölgede yaşandığını gösteriyor. Chris Campisano, şöyle anlatıyor:

Bu bulgunun biyocoğrafi açısı benim çok ilgimi çekit. Günümüzde gibonlar da, orangutanlar da Güneydoğu Asya'daki Sumatra ve Borneo'da bulunabilirler; ancak elimizdeki en eski kuyruksuz maymun fosilleri Afrika'dan çıkarılmıştır. Gibon ve orangutan atalarının, Kuzey Hindistan'da, 13 milyon yıl önce, aynı noktada, bir arada yaşadıklarını bildiğimiz için, bunların da Asya'ya doğru benzer bir göç yaşadıklarını düşünmekteyiz. Bu, oldukça ilginç bir keşif.

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/04/2024 08:38:29 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/9317

Ç. M. Bakırcı. Hindistan'da Keşfedilen 13 Milyon Yıllık Kuyruksuz Maymun Fosili, Evrimsel Bir Diğer Boşluğu Daha Tamamladı!. (9 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 27 Nisan 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/9317
Bakırcı, Ç. M. (2020, September 09). Hindistan'da Keşfedilen 13 Milyon Yıllık Kuyruksuz Maymun Fosili, Evrimsel Bir Diğer Boşluğu Daha Tamamladı!. Evrim Ağacı. Retrieved April 27, 2024. from https://evrimagaci.org/s/9317
Ç. M. Bakırcı. “Hindistan'da Keşfedilen 13 Milyon Yıllık Kuyruksuz Maymun Fosili, Evrimsel Bir Diğer Boşluğu Daha Tamamladı!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 09 Sep. 2020, https://evrimagaci.org/s/9317.
Bakırcı, Çağrı Mert. “Hindistan'da Keşfedilen 13 Milyon Yıllık Kuyruksuz Maymun Fosili, Evrimsel Bir Diğer Boşluğu Daha Tamamladı!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, September 09, 2020. https://evrimagaci.org/s/9317.