Hindi Kuyruğu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Hindi Kuyruğu (Trametes versicolor)

Hindi kuyruğu mantarı, Dünya'nın dört bir yanında oldukça yaygın olarak bulunan çok keseli bir mantardır. Türün belirleyici adı olan "versicolor", "çok renkli" demektir. Fotoğraftan görebileceğiniz gibi, gerçekten de birçok farklı renkte karşımıza çıkabilir ve mantarların genelde gözümüzün önüne gelen gri ve sıkıcı halini yanlışlar gibidir. Mantara "hindi kuyruğu" denmesinin sebebi ise pek gizemli değildir: insanlar mantarı bir hindinin kuyruğuna benzetmişlerdir (cidden).

Birçok bitki ve mantar gibi, hindi kuyruğu da alternatif tıbbın pençesine düşmüş iddialardan birini oluşturur. Özellikle mantarın çiğ tüketiminin kanseri tedavi ettiği iddiası, oldukça yaygın bir argüman olarak halk arasında yer etmiştir. Mantar olmasa da, mantarda bulunan kimyasallardan özellikle bir tanesinin gerçekten de kanserle alakası olduğu; ancak bunun mantarın kendisiyle doğrudan alakası olmadığı anlaşılmıştır. Amerikan Kanser Derneği'nin önderliğinde yapılan bir dizi araştırma sonucu, mantarın genelde iddia edildiğinin aksine, çiğ halinin kansere hiçbir şekilde fayda sağlamadığı gösterilmiştir. Ancak mantarın içerisinde bulunan bazı kimyasalların, kanserin bazı belirtilerine fayda sağlayacak unsurda olduğu; dolayısıyla bu maddelerin çok sayıda mantardan ayrıştırılması ve işlemden geçirilmesi sonucunda kanser tedavisine katkı sağlayabileceği, çok güçlü verilerle desteklenmemiş olsa bile, tespit edilmiştir.

Mantarı kanser konusunda meşhur eden kimyasal kısaca PSK olarak bilinen polisakkarit-K kimyasalıdır. Bu kimyasal, adından da anlaşılabileceği gibi, büyük bir şekerdir; ancak aynı zamanda bu şekere proteinler de bağlanmıştır. Yapılan araştırmalar, bu kimyasalın mutasyona neden olan unsurlardan kaynaklanan kanserlerin etkisini kısmen azaltabileceğini göstermektedir. Özellikle mide, boğaz, kalın bağırsak, meme ve akciğer kanserinde etkili olabileceği düşünülmektedir. Uzun vadede bu kimyasal kullanılarak bazı ilaçlar üretilebileceği düşünülse de, şu ana kadar etken maddesi PSK olan, onaylı bir kanser ilacı üretilememiştir.

1. Cancer Immunology
  2. Amerilan Kanser Derneği

İyi Ki Doğdun Galileo!

Büyük Patlama'dan Hemen Sonra Evren Işık Hızından Hızlı Mı Genişledi?