Evrim Ağacı

Hayvan evriminin ilk evreleri, düşünülenden hızlı ilerledi: Yeni analizler, ilk hayvan şubelerinin 700 milyon yıl önceki buzul çağından önce hızlı bir dizi halinde ortaya çıktığını gösteriyor.

Fosil kayıtları, bugün bilinen neredeyse tüm hayvan şubelerinin yaklaşık 540 milyon yıl önce Kambriyen Dönemi'nin başında oluştuğunu ortaya çıkardı. Bilinen ilk hayvan fosilleri, hayvanların Kambriyen Dönemi'nin başından önce ortaya çıkmış olması gerektiğini düşündüren karmaşık yapılar sergiliyor. Ancak, kesin olarak Kambriyen-öncesi döneme gidebilen ve taksonomik olarak açıklanabilen fosiller oldukça nadir. Biyologlar, aile ağaçlarının nasıl göründüğünü belirlemek için süngerler, sölenterler, taraklılar ve placozoa gibi pek çok eski hayvan alt grubunun güvenilir zaman bilgisine ihtiyaç duyuyorlar.

Münih’teki Ludwig- Maximilian Üniversitesi (LMU) Doğa ve Çevre Bilimleri Paleontoloji ve Jeobiyoloji Alt Birimleri'nden Dr. Martin Dohrmann ve Prof. Gert Wörheide, artık hayvanın ilk evriminin kronolojisini araştırmak ve en eski hayvan gruplarının yaşları hakkında yeni bir tahmin yürütmek için “moleküler saate” dayanan yeni bir strateji kullanıyorlar. Bulguları Scientific Reports dergisinde yayınlandı.

Moleküler saat yaklaşımı zaman içinde mutasyonların tüm organizmaların genomlarında biriktiği prensibine dayanır. İki soy hattı arasındaki genetik farkların genişlemesi, bu yüzden son ortak atalarından ayrıldıklarından beri geçen zamana dayanmalıdır. Dr. Dohrmann bunu şu şekilde belirtiyor:

Çalışmamız, var olan hayvanlardan alınan genetik verilere ve karmaşık bilgisayar algoritmalarının yardımlarıyla analiz ettiğimiz iyi tarihlenmiş fosillerden gelen bilginin kombinasyonuna dayanıyor.

Bu çalışma için araştırmacılar, 55 türden 128 farklı protein dizisinden yapılma ve tüm önemli hayvan gruplarının temsilcilerini, özellikle de en önce ayrılanları dahil eden oldukça geniş bir veri seti kullanıyor.

Analiz daha önce yapılmış bir araştırmanın sonucunu doğruluyor. Bu araştırma hayvanların ortaya çıkışını 1000 ile 540 milyon yılları arasında sürmüş Neoproterozoik Çağ olarak göstermişti. Fakat, daha da ilginci, sonuçlar aynı zamanda en eski şubelerin ve tüm çift taraflı simetrik hayvanların atalarının da jeolojik olarak kısa bir zamanda, 50 milyon yıllık bir süreçte ortaya çıktığını ileri sürüyor. Dohrmann bu konuda şöyle diyor:

Ayrıca, evrimsel ıraksamanın bu erken evresi 720 ve 635 yılları arasında sürmüş, uzun süreli küresel buzlanmanın olduğu ve dünyayı kar topuna çevirmiş şiddetli iklim değişikliklerinden önce başladı.

Yeni bulguların akla yatkınlığını değerlendirmek için, araştırmacılar daha geniş veri setleri ve gelişmiş istatiksel metotlar kullanarak daha fazla analiz yapmayı planlıyorlar. Wörheide:

İlk hayvanların ekolojisi ve morfolojisi anlamında geçerli sonuçlara ulaşmak için, neoproterozoik dönemde hüküm sürmüş çevresel şartları da daha iyi bilmemiz gerekiyor ve taksonomik gruplara güvenle atfedilebilecek daha çok fosile ihtiyacımız var.

Teşekkür. Bu yazıyı çeviren Leyla Gülden'e teşekkür ederiz. tarafından ScienceDaily sitesinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 08/07/2020 11:02:39 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5163

“Bir cumhuriyet, hukuk ve onur prensipleri aşılanmış vatandaşlar olmaksızın hayatta kalamaz.”