Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Gündem
Bugün bilimseverlerle ne paylaşmak istersin?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Ali Kaya
Büyük matematikçi Oswald Veblen 24 Haziran 1880'de doğdu. Amerikalı matematikçi ve geometrik topolojinin öncüsüdür. Harvard ve Chicago Üniversiteleri'nde eğitim gördü, kariyerini Princeton Üniversitesi ve Institute for Advanced Study'de sürdürdü. Dört boyutlu topoloji ve homotopi teorisine önemli katkılar sağladı. Veblen Teoremi ve fonksiyonlarıyla tanınır, birçok matematik kitabı yazdı ve akademik liderlik yaptı.
Ali Kaya
1634'te bugün, Gilles Personne de Roberval, Paris'teki Collège Royal'de Ramus kürsüsü için üç yılda bir düzenlenen yarışmanın galibi ilan edildi. Bundan sonra, yarışmayı kazanmaya devam edebilmek ve kürsüyü elinde tutabilmek için matematiksel keşiflerini gizli tuttu. Sonuç olarak, keşiflerinin çoğunun itibarını kaybetti.
Zehirli sarmaşıklarin ciltte yol açtığı doküntüleri steroid kremler tedavi edebiliyor fakat bu döküntülerin sebebinin steroid eksikliği olduğu anlamına gelmez. Depresyon'u tedavi etmek için kullanılan antidepresanların serotonin düzeyini arttırması ve Depresyon'un serotonin eksikliğinden kaynaklanmaması gibi.
2021'de yapılan sistematik bir inceleme ve meta-analiz, EMDR'nin depresyon tedavisinde orta düzeyde bir faydaya sahip olduğunu buldu, "ancak çalışmaların sayısı ve kalitesi düşüktü".