Evrim Ağacı

Bu yazı, Science Daily isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Kaliforniya Üniversitesinden Ryosuke Motani, Davis ve çalışma arkadaşlarının 12 Şubat 2014’te PLOS ONE‘da yayınlanan bir çalışmasına göre, bir Ichthyosaur fosili, eski Mezozoik dönemde yaşamış bir deniz sürüngenine ait ilk canlı doğumu gösteriyor olabilir.

Ichthyosaurslar, karadayken evrimleştikten sonra denizde yaşamaya başlayan dev sürüngenlerdir. Bilim insanları, yaklaşık 248 milyon yıl önce yaşamış Mezozoik dönemin en eski deniz sürüngeni olan Chaohusaurus (Reptilia, Ichthyopterygia)’a ait bir fosil örneği bulduklarını açıkladılar. Çin’de bütün olmayan bir halde bulunan iskelet, bir canlı doğumu gösteriyor olabilir. Doğum yapan anneye ait iskelette; ilki henüz anne karnında, ikincisi ise annenin pelvisinden çıkmak üzere vücudunun yarısı içeride yarısı dışarıda bir vaziyette ve sonuncusu doğumu tamamlanmış tamamen dışarıda olmak üzere üç adet yavru bulunuyor. Daha önceki bazı çalışmalarda vurgulandığı gibi; ikinci yavruya ait doğum pozisyonu (önce yavrunun baş bölgesinin dış dünyayla tanıştığı tip doğum) Ichthyosaurslar’daki canlı doğumun su yerine karada gerçekleşebileceğini gösteriyor.

Yeni bulunan Mezozoik döneme ait bu fosil örneği daha önceki kayıtlardan yaklaşık 10 milyon yıl kadar daha eski olma özelliği taşıyor. Makalenin yazarları, karada canlı doğum yapan sürüngenlerin düşünülenden daha önce tarih sahnesine çıkmış olabileceklerini belirtiyorlar.

Dr. Motani şöyle ekliyor:

Çalışma, bu fosilin, bebeğin pelvisten çıkma anını gösteren en eski omurgalı fosili olduğunu gösteriyor. Bir Ichthyosaurs’a ait olan 248 milyon yıllık bu fosil, canlı doğum yapanların denizde değil de karada evrimleştiğini gösteriyor olabilir

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 11/07/2020 12:04:34 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1968

“İnsanlığın tümünü sevmek, komşumuzu sevebilmekten daha kolay gözükmektedir.”
Eric Hoffer