En Eski Sürüngen Doğumunu Gösteren Bir Fosil Keşfedildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Kaliforniya Üniversitesi’nden Ryosuke Motani, Davis ve çalışma arkadaşlarının 12 Şubat 2014’te PLOS ONE‘da yayınlanan bir çalışmasına göre, bir Ichthyosaur fosili, eski Mezozoik dönemde yaşamış bir deniz sürüngenine ait ilk canlı doğumu gösteriyor olabilir.

Ichthyosaurslar, karadayken evrimleştikten sonra denizde yaşamaya başlayan dev sürüngenlerdir. Bilim insanları, yaklaşık 248 milyon yıl önce yaşamış Mezozoik dönemin en eski deniz sürüngeni olan Chaohusaurus (Reptilia, Ichthyopterygia)’a ait bir fosil örneği bulduklarını açıkladılar. Çin’de bütün olmayan bir halde bulunan iskelet, bir canlı doğumu gösteriyor olabilir. Doğum yapan anneye ait iskelette; ilki henüz anne karnında, ikincisi ise annenin pelvisinden çıkmak üzere vücudunun yarısı içeride yarısı dışarıda bir vaziyette ve sonuncusu doğumu tamamlanmış tamamen dışarıda olmak üzere üç adet yavru bulunuyor. Daha önceki bazı çalışmalarda vurgulandığı gibi; ikinci yavruya ait doğum pozisyonu (önce yavrunun baş bölgesinin dış dünyayla tanıştığı tip doğum) Ichthyosaurslar’daki canlı doğumun su yerine karada gerçekleşebileceğini gösteriyor.

Yeni bulunan Mezozoik döneme ait bu fosil örneği daha önceki kayıtlardan yaklaşık 10 milyon yıl kadar daha eski olma özelliği taşıyor. Makalenin yazarları, karada canlı doğum yapan sürüngenlerin düşünülenden daha önce tarih sahnesine çıkmış olabileceklerini belirtiyorlar.

Dr. Motani şöyle ekliyor:

“Çalışma, bu fosilin, bebeğin pelvisten çıkma anını gösteren en eski omurgalı fosili olduğunu gösteriyor. Bir Ichthyosaurs’a ait olan 248 milyon yıllık bu fosil, canlı doğum yapanların denizde değil de karada evrimleştiğini gösteriyor olabilir.”

Görsel: Ryosuke Motani, doi:10.1371/journal.pone.0088640; CC-BY

Kaynak: Bu yazı ScienceDaily sitesinden çevrilmiştir.

Anahatları ile Neolitik Çağ - 3