Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Emisyon spektrumu, bir kimyasal maddenin atomlarının veya moleküllerinin yüksek enerji düzeyinden, düşük enerji düzeyine geçerken saçtıkları elektomanyetik radyasyon frekanslarının bütününe verilen bir isimdir. Daha anlaşılır olması adına şöyle anlatalım: Her atomun veya molekülün içerisinde birçok elektron bulunur ve bu elektronlar çeşitli enerji düzeylerinde bulunabilirler. Bir elektronun düşük enerji seviyesinden yüksek enerji seviyesine çıkabilmesi için dışarıdan enerji alması gerekir. Fakat bir elektron, yüksek enerji seviyesinden, düşük enerji seviyesine kendiliğinden geçebilir ve bunu yaparken etrafa foton (ışık paketçikleri) saçar. Bu fotonların frekansı, emisyon spektrumunu oluşturur. Bunların bir kısmı, gözle görülebilir aralıkta (400-700 nanometre dalgaboyunda) yer alır ve bu sayede onları hiçbir araç olmaksızın görebiliriz.

Bu tablo, kimyasal elementlerin görünür aralıkta saçtıkları radyasyonun dalgaboylarını göstermektedir. Elbette, her bir dalga boyu, farklı bir renge denk gelmektedir.

Dikkat edecek olursanız, etrafımızdaki cisimlere renk veren birçok kimyasalın geçiş elementlerinden oluştuğunu göreceksiniz. Tabii ki birçok metal ve ametal de hayatımıza renk katıyor!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/08/2019 13:27:21 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4290

“Bir işin yapılamayacağını söyleyenler, o işi yapanların önünü kesmemelidir.”