Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

2013 yılında Kyoto Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada yaratılan yeni bir farenin kökeni, üreme hücrelerine değil, deri hücrelerine dayanmaktadır! Araştırmayı yürüten biyologlar olan Katsuhiko Hayashi ve Mitinori Saitou, fareyi üretecek olan sperm ve yumurta öncülü hücreleri, deri hücrelerinden farklılaştırarak üretmeyi başarmışlardır.

Primordial germ hücreleri adı verilen, embriyonik kök hücrelere benzeyen özel hücreler alınıp önce kısır bir erkek farenin testislerine ve daha sonra dişi farenin yumurtalıklarına yerleştirilmiştir. Bu özel hücrelerin burada sağlıklı spermlere ve yumurtalara dönüştüğü gözlenmiştir. Bu başarılı aşamadan sonra geriye kalan tek şey ise, döllenmeyi sağlamak olmuştur.

Sonuç ise hem kısır insanlar, hem de laboratuvar şartlarında yeni canlı unsurları yaratabilmek açısından umut vericidir! Kyoto Üniversitesi laboratuarında, kökeni deri hücrelerinden elde edilmiş sperm ve yumurtadan oluşan yavru bir fare hayata gözlerini açmış ve normal bir şekilde yaşamını sürdürmüştür!

Araştırmacıların yeni hedefleri arasında, insanlarda da bu yöntemin işe yarayabileceğini göstermek var. Bunun için ilk etap, en yakın kuzenimiz olan maymunlarda da görselde izah ettiğimiz yöntemin başarısını göstermek...