Canlı Dünya: 35400 Kilometre Yüksekten Dünya'nın Değişimini Gözlemek...

Gece Modu

Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, The New York Times isimli kaynaktan alınmıştır; ancak anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş, içeriği zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Yerden 35.786 kilometre irtifa, gezegenimiz için "özel"dir. Çünkü bu irtifadaki uydular, Dünya'nın dönüşü ile eş zamanlı olarak dönebilirler. Yani Dünya ile aynı hızda dönerler ve bu sayede her zaman aynı noktaya bakarlar. İşte bu videoda gördüğümüz de, bir Japon uydusunun yerden 35.786 kilometre yüksekte 10 dakika aralıklarla çektiği fotoğrafların bir birleşimidir.

Japonya'nın Himawari-8 uydusundan elde edilen görüntüler...
The New York Times

Nefes kesici, öyle değil mi?

Videoda, Chan-hom ve Nangka tayfunlarının batıya doğru hareketi görülebilmektedir. Bu görüntüleri elde edebilmek için, Himawari-8 uydusu, Yeni Gine üzerinde eş zamanlı yörüngeye oturmuş ve günde 144 kare fotoğraf çekmiştir.

Japonya'nın Himawari-8 uydusundan elde edilen görüntüler...

Bu tarz çalışmalardan elde edilen veriler sayesinde Dünya atmosferinin nasıl evrimleştiği ve iklim olaylarının gelişimi analiz edilebilmektedir.

Bu çekim için kullanılan kameraların hassaslığı yaklaşık yarım kilometre büyüklüğündeki cisimleri ayırt edebilecek düzeydedir. Bu, benzer iklim takip sistemlerinde kullanılanın 2 katı bir çözünürlük demektir.

Japonya'dan sonra, 19 Kasım 2016'da NASA tarafından uzaya gönderilen GOES-16 uydusu da benzer özelliklere sahiptir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/10/2019 10:25:10 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3762

“Bir bilim insanı kimdir? Bir anahtar deliğinden, doğanın anahtar deliğinden, bakıp da neler olup bittiğini öğrenmeye çalışan meraklı bir insandır.”
Jacques Cousteau