Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Canlı Dünya: 35400 Kilometre Yüksekten Dünya'nın Değişimini Gözlemek...

Canlı Dünya: 35400 Kilometre Yüksekten Dünya'nın Değişimini Gözlemek... YouTube
1 dakika
18,482 Okunma Sayısı
Notlarım

Yerden 35.786 kilometre irtifa, gezegenimiz için "özel"dir. Çünkü bu irtifadaki uydular, Dünya'nın dönüşü ile eş zamanlı olarak dönebilirler. Yani Dünya ile aynı hızda dönerler ve bu sayede her zaman aynı noktaya bakarlar. İşte bu videoda gördüğümüz de, bir Japon uydusunun yerden 35.786 kilometre yüksekte 10 dakika aralıklarla çektiği fotoğrafların bir birleşimidir.

Japonya'nın Himawari-8 uydusundan elde edilen görüntüler...
The New York Times

Nefes kesici, öyle değil mi?

Videoda, Chan-hom ve Nangka tayfunlarının batıya doğru hareketi görülebilmektedir. Bu görüntüleri elde edebilmek için, Himawari-8 uydusu, Yeni Gine üzerinde eş zamanlı yörüngeye oturmuş ve günde 144 kare fotoğraf çekmiştir.

Japonya'nın Himawari-8 uydusundan elde edilen görüntüler...

Bu tarz çalışmalardan elde edilen veriler sayesinde Dünya atmosferinin nasıl evrimleştiği ve iklim olaylarının gelişimi analiz edilebilmektedir.

Bu çekim için kullanılan kameraların hassaslığı yaklaşık yarım kilometre büyüklüğündeki cisimleri ayırt edebilecek düzeydedir. Bu, benzer iklim takip sistemlerinde kullanılanın 2 katı bir çözünürlük demektir.

Japonya'dan sonra, 19 Kasım 2016'da NASA tarafından uzaya gönderilen GOES-16 uydusu da benzer özelliklere sahiptir.

1. Türev İçerik Kaynağı: The New York Times | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 04/03/2021 00:12:50 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3762

Plüton
Notlarım

“Bilim harika bir oyundur. İlham vericidir ve tazeleyicidir. Oyun alanıysa Evren'in ta kendisidir.”
Isidor Isaac Rabi