Evrim Ağacı

KanserSİZ Dünya Organizasyonu, İnsanların Umutlarıyla Oynuyor!

B17 Vitamini, Kanserin Şifası mı? Kanser, Sadece Bir Vitamin Eksikliği Hastalığı mı? Nabta Health
Tavsiye Makale

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Gerçeklik Analizi Araştırmaları'nın bir parçasıdır. Bu sistem çerçevesinde analiz edilen iddialar, "Gerçek", "Karışık", "Sahte" şeklinde üç sınıfa ayrılmaktadır. Aynı analiz sistemi çerçevesinde, ünlü insanlara atfedilen sözler de incelenmektedir. Bu sözler, "Gerçek", "Hatalı Atıf", "İspatsız" ve "Sahte" şeklinde dört sınıfa ayrılmaktadır.

Aslında kanser diye bir hastalık yoktur. Kanser dediğimiz şey, B17 vitamininin eksikliğinden kaynaklanmaktadır ve bu gerçek, insanlardan gizlenmektedir. Çünkü kanser, çok kârlı bir hastalıktır ve ilaç firmaları bu gelirlerini kaybetmek istemezler.

Kanser, gerçek bir hastalıktır ve tek bir tipi yoktur; yüzlerce kanser tipi bulunmaktadır. Hepsinin ortak özelliği, hücrelerin kontrolsüz bir şekilde bölünerek vücutta zararlı tümörler oluşturmasıdır. Her bir kanser türü kendi kategorisinde değerlendirilmesi gerekir, fakat hemen hemen tüm kanser türleri tekil sebeplerden değil; genetik, beslenme, yaşam biçimi, vb. karmaşık faktörlerin bir araya gelmesi sonucu oluşur. Hiçbir kanser türünün tedavisi, evrensel olarak tekil bir diyet değişikliğine veya tekil bir beslenme eksikliğine indirgenemez.

Özellikle e-posta yoluyla, ancak kimi zaman şahıs, internet sayfası ve sitelerinin paylaşımlarıyla da aslında "Kanser" diye bir hastalığın var olmadığı, bunun sadece Vitamin B17 adını verdikleri (aslında bir "vitamin" bile olmayan) kimyasal bir bileşiğin eksikliğinden kaynaklandığı iddia edilmektedir. Bununla da kalınmamakta, kanserin sadece pozitif düşünce ve Vitamin B17 takviyesi ile tamamen iyileşebileceği ileri sürülmektedir. Bu, kabul edilemez bir yalandır; çünkü Dünya çapındaki 7.5 milyon kanser Hastasının umutlarıyla oynamaktadır!

Vitamin B17 adı altında satılan/desteklenen kimyasal, esasında "lavomandelonitril" (İng: laevomandelonitril veya kısaca "laetril") adı verilen bir kimyasal madddedir. Bu da, acı badem (Prunus dulcis) türünden elde edilen amigdalin isimli bir siyanojenik glikosit (siyanürlü bir şeker tipi) türünden üretilmektedir. Acıbadem haricinde, kayısı ve vişne türlerinden de elde edilebilir.

Ancak iddianın temelinde bir hata bulunmaktadır: Amigdalin de, bundan üretilen türev kimyasallar da vitamin değildir! Tam tersine, bu kimyasallar belli dozların üzerinde zehirlidir (toksiktir) ve hiçbir klinik araştırmada, kanseri tedavi etmek ve hatta önlemek konusunda faydası görülememiştir.

Bu kimyasalların yüksek dozda alındıklarında (örneğin acıbademden belli bir gramajın üzerinde üretildiğinde) ve ağızdan hap alarak alındığında ölümcül sonuçlar doğurabilir. Çünkü laetrile denen bu kimyasal, sindirim yolundaki bazı enzimlerle (özellikle glukosidaz enzimleriyle) birleşerek son derece zehirli bir bileşik olan siyanit oluştururlar.

Amigdalin, vücutta beta-glikosidaz (emülsin) ve amigdalaz ile hidrolize edilir ve gentiyobiyoz ve sol elli mandelonitril ortaya çıkar. Gentiyobiyoz, tekrar hidrolize edilerek glikoza dönüşür; ancak mandelonitril bozunarak benzaldehit ve hidrojen siyanit üretir. Vücutta üretilen bu hidrojen siyanit, kilogram başına 0.5-3.5 miligram düzeyini geçecek olursa, siyanür zehirlenmesi ile sonuçlanır. Hatta bir kişi için güvenli olan sınır, Avrupa Besin Güvenliği Kurumu'nca 20 mikrogram olarak belirlenmiştir - ki bu, ölümcül olarak belirlenen dozun 25 kat altıdır. Yani bu yaklaşım kansere tedavi olmadığı gibi, ölümünüze neden olabilir!

American Journal of Clinical History, Cancer ve Public Health gibi akademik dergilerinde çıkan makaleler, bu konuyu detaylıca masaya yatırıp, ortak bir şekilde "kanserle ilgili en acınası sahtekarlık" olarak değerlendirmişlerdir. Daha sonra farklı araştırma kurumları ve dergileri de, yaptıkları araştırmalarla bu sonuca katılmışlardır. Akademik çalışmaların en üst düzeyi olarak görülen Cochrane Araştırmaları çalışmasında, laetrilin kanser tedavisinde hiçbir güvenilir etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 04/07/2020 17:56:24 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/652

“Hiç düş kırıklığına uğramamış olanlar, hiç umut beslememiş olanlardır.”