Evrim Ağacı

Antik Çağlarda Bilim İnsanı Olmak...

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bilimle biraz ciddi olarak uğraşmaya kalkan herkesin ilk etapta hissedeceği şeylerden birisidir bu: "Her şey keşfedilmiş zaten, yeni bir şey keşfetmek çok zor!" Bu, insan beyninin kolaya kaçmasının en harika örneklerinden biridir. Çünkü günümüzün sıradan gerçekleri, sanki geçmişin de sıradan gerçekleri gibi bir sanrıya sahibizdir. Ancak cisimlerin neden yere doğru hareket ettiğini hiçbir ön bilgiye sahip olmadan açıklamaya çalışmanın ne kadar zor bir iş olduğu kolayca fark edilebilir. Bugün ise birkaç yaşındaki çcouklar bile bunun sebebini en azından Newtonyen Fizik dahilinde bilirler. Günümüzdeki birçok "uç düzey" keşif, geleceğin sıradan ve günlük parçaları olacaktır. Bir kuantum bilgisayarı, kişilerin eskidiğinde umursamadan çöpe atacakları birkaç on dolarlık birer cihaz haline gelecektir. Bu teknolojilerin ardında yatan teorik bilgiler, üniversitelerin sıradan derslerini işgal edecektir. Ancak bu gibi teknolojilerin şu anda, 21. yüzyıl dahilindeki üretilme çabaları, bizler için aşırı zor, çok zorlayıcı, bir o kadar da eğlenceli çabalardır. Gelecekteki insanlar ise bize bakıp "Bu kadar bariz gerçekleri nasıl görememişler?" diyecektirler.

Dolayısıyla bilime meraklıysanız, "her şeyin bulunduğu" sanrısına kapılmayınız. Henüz hiçbir şey bilmiyoruz ve burada tanımladığımız tavırlardan da görülebileceği gibi, hiçbir şey bilmediğimizi de bilmiyoruz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/09/2020 10:43:45 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2622

“Tüm medeniyetler için iki olasılık vardır: Ya uzaya gidecekler, ya yok olacaklar.”