Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Antidepresanlar ve Kan Sulandırıcılar, Beyin Kanserine Karşı Savaşıyor!

Tavsiye Makale

Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, Science Daily isimli kaynaktan çevrilerek dilimize uyarlanmıştır; ancak "çeviri" içeriklerimizden farklı olarak, bu içerikte orijinal metin birebir korunmamıştır. Anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazar(lar)ı ve/veya editörler tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş; içeriği ve anlatımı zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Metnin omurgasını oluşturan kaynağı, orijinal dilinde okumak için lütfen yukarıdaki bağlantıya tıklayınız. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Nane-limon gibi bilindik, halkta ve kültürümüzde yer edinmiş kombinasyonlar da gelişen bilim ile modernleşiyor. İsviçreli bilim insanları tarafından yürütülen araştırma, glioblastoma (kötü huylu merkez sinir sistemi tümörüne) sahip farelerin ömrünü 2 katına çıkardı! Konu hakkında araştırma yazarı Douglas Hanahan, şunları söylüyor:

İki ciddi anlamda ucuz ve toksik olmayan genel ilacın beyin kanserinden muzdarip insanların tedavisinde kullanılıp kullanılamayacağını araştırmak gerçekten heyecan verici. Şu anda umut vaat etmesine rağmen keşfedilen tedavi yöntemi, halen değerlendirme aşamasının başlarında ve tedaviye yönelik potansiyelini değerlendirmek için ciddi takip araştırmaları gerekecek.

Deney fareleri haftada 5 gün, 10-15 dakikalık aralarla ağız yoluyla antidepresan, enjeksiyon yoluyla kan sulandırıcı aldılar. Elde edilen bulgu, ilaçların iki ayrı yerde birbiriyle uyum içinde çalışarak otofaji isimli biyolojik olayın oranını kontrol eden sistemi engellediler.

Peki otofaji nedir? Otofaji, hücrelerin büyük bir açlık tehdidi altındayken birbirlerini yemesi biçiminde açıklanabilir. Kanser hücrelerinde bu surette bir etki yaratan keşif, alanda birçok takip araştırmasının önünü açacak. Özellikle ilaçların ayrı ayrı kullanıldığında herhangi bir etki yaratmaması, usulüne uygun kullanıldığında da kanseri tamamen durdurmaması; yalnızca süreci yavaşlatması gibi soru işareti yaratan kavramlar araştırılacağa benziyor.

1. Türev İçerik Kaynağı: Science Daily | Arşiv Bağlantısı
  • K. Shchors, et al. (2015). Dual Targeting Of The Autophagic Regulatory Circuitry In Gliomas With Repurposed Drugs Elicits Cell-Lethal Autophagy And Therapeutic Benefit. Cancer Cell, sf: 456-471. | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/11/2020 14:50:22 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4503

“Bizler gibi ufacık türler için Evren'in sınırsızlığına dayanabilmemizin tek yolu sevgidir.”