Antidepresanlar ve Kan Sulandırıcılar, Beyin Kanserine Karşı Savaşıyor!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Nane-limon gibi bilindik, halkta ve kültürümüzde yer edinmiş kombinasyonlar da gelişen bilim ile modernleşiyor. İsviçreli bilim insanları tarafından yürütülen araştırma, glioblastoma (kötü huylu merkez sinir sistemi tümörüne) sahip farelerin ömrünü 2 katına çıkardı! Konu hakkında araştırma yazarı Douglas Hanahan, şunları söylüyor:

“İki ciddi anlamda ucuz ve toksik olmayan genel ilacın beyin kanserinden muzdarip insanların tedavisinde kullanılıp kullanılamayacağını araştırmak gerçekten heyecan verici. Şu anda umut vaat etmesine rağmen keşfedilen tedavi yöntemi, halen değerlendirme aşamasının başlarında ve tedaviye yönelik potansiyelini değerlendirmek için ciddi takip araştırmaları gerekecek.”

Deney fareleri haftada 5 gün, 10-15 dakikalık aralarla ağız yoluyla antidepresan, enjeksiyon yoluyla kan sulandırıcı aldılar. Elde edilen bulgu, ilaçların iki ayrı yerde birbiriyle uyum içinde çalışarak otofaji isimli biyolojik olayın oranını kontrol eden sistemi engellediler.

Peki otofaji nedir? Otofaji, hücrelerin büyük bir açlık tehdidi altındayken birbirlerini yemesi biçiminde açıklanabilir. Kanser hücrelerinde bu surette bir etki yaratan keşif, alanda birçok takip araştırmasının önünü açacak. Özellikle ilaçların ayrı ayrı kullanıldığında herhangi bir etki yaratmaması, usulüne uygun kullanıldığında da kanseri tamamen durdurmaması; yalnızca süreci yavaşlatması gibi soru işareti yaratan kavramlar araştırılacağa benziyor.

Kaynak: ScienceDaily

Radyo Dalgaları: Radyo Nasıl Çalışır?

Bilincimizi ve Anılarımızı Bir Başka Bedene Aktarabilir Miyiz?

Mert Karagözoğlu

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dilbilimi Lisans öğrencisidir. 2013 senesinden beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır. İlgi alanları: Nöro ve bilişsel bilimler, antipsikiyatri, psikoterapi, kıta felsefesi ve göstergebilim.