Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Mayıs 2013'te, fotoğrafta da görebileceğiniz garip ve oldukça karmaşık yapılı ağlar, Amazon Ormanları'ndaki ağaçların üzerinde keşfedilmişti. Uzaylıların yaptığı iddia edilen, halbuki insanlar tarafından çok da zorlanmadan inşa edilebilecek Stonehenge'e benzer yapıdaki bu ağlara insanlar "Silkhenge" adını verdiler ("silk" sözcüğü İngilizcede "ipek", "henge" sözcüğü "yapıt", "stone" ise "taş" anlamına gelmektedir). Uzmanlarda da dahil hiç kimsenin bunların hangi tür örümcekler tarafından örüldüğüne dair en ufak bir fikri yoktu. Uzun bir süre boyunca bu ağların hangi canlıya ait olduğu tespit edilemedi. Nihayet, 6 aylık bir araştırma sürecinin sonunda, bilim insanları sonunda bu yapıların sahibine ulaştı: Bir örümcek!

Şaka bir yana, entomolog Phil Torres'in önderliğinde yürütülen çalışma, Peru Amazonları'nın derinliklerinde yer alan Tambopata Araştırma Merkezi'nin etrafındaki ormanlık alanda tespit edilen ağlara odaklandı. Araştırma boyunca bilim insanlarına eşlik eden, Wired sitesinden Nadia Drake şöyle söylüyor:

"Bu ağların yarısı sekropya ağaçlarının üzerine inşa edilmişti. Birçoğu ise bambuydu. Bazıları, yaprakların üzerindeydi. Çoğu ise kümeler halinde, 2 ila 6 arasında yapıdan oluşuyordu."

Bu yapıları günler ve haftalar boyunca izleyen araştırmacılar, sonunda bunları ören örümceği tespit etmeyi başardı. Bu örümcek, daha önce tanımlanmamış, yepyeni bir tür ve aşağıdaki gibi gözüküyor:

Bu, yumurtasından yeni çıkmış bir örümcek. Henüz daha türü bile belli değil. Üstelik, daha yetişkinlerine de ulaşılamadı. Keşif, bu ağ yapılarının aslında oldukça karmaşık bir yumurta yuvası olduğunu ortaya çıkardı.

2017 itibariyle tür halen tam olarak tespit edilebilmiş ve bilimsel olarak isimlendirilmiş değil. Popüler bilimde halen "Silkhedge örümceği" olarak biliniyor. 2016 yılında yapılan gen dizilemesi sonucunda canlının %86 oranında Theridiidae, Clubionidae ve Linyphiidae gibi bilindik örümcek türleriyle örtüştüğü tespit edildi. Ancak bu örtüşme oranı, bir örümceğin türünü, hatta cinsini belirlemek için yeterli değil. Anlayabilmeniz için şöyle anlatalım: İnsanlarla balıkların genomları da bu civarda benzerdir! Bu nedenle araştırmacılar bu genetik analizin tek sonucunun, bu canlının bir örümcek olduğunu doğrulamak olduğunu belirtiyorlar.

1. NatGeo
  2. io9

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/11/2019 14:15:31 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1798

“Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret edemeyen, yeni okyanuslar keşfedemez.”
Andre Gide