1 dakika
3,813
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 7 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Hayvanlar alemi çok geniş olmasına rağmen bilim insanları da biliyor ki bu alemin yalnızca küçük bir kısmı hakkında bilgi sahibiyiz. An itibariyle 2.3 milyon türden haberdar olmakla beraber, bazı tahminlere göre de her yıl ortalama 15,000 yeni türün bulunmasıyla bu sayı daha da artıyor.

Amerika’daki 12 farklı kurumdan yıllar boyunca bütün bu hayvanları belgelemek ve sayılarını belirlemek için bir araya gelen araştırmacılar, bilinen tüm türleri ve aralarındaki evrimsel ilişkiyi görselleştirmek amacıyla kapsamlı bir şema oluşturdu. Ortaya çıkan şema, geçen sene Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) dergisinde yayımlandı.

Tüm Reklamları Kapat

Yaşam zincirinin görsel bir şeması. Çemberin merkezi bütün canlıların atası olan ilk tek hücreli organizmayı temsil ediyor. Her renk bakteriler, mantarlar, hayvanlar ve algler olmak üzere başka bir yaşam formunu simgeliyor.
Stephen Smith / Michigan Üniversitesi

Duke Üniversitesi’nden işlemsel evrimsel biyolog ve projenin yaratıcılarından olan Karen Cranston, Scientific American’a verdiği röportajda şu ifadeleri kullandı:

Bilim insanları eşsiz yeni türler buldukça, bu çemberin büyümesini bekliyoruz.

Biyoçeşitlilik bu kadar hızlı bir şekilde azalırken, bu kolay ulaşılabilir sınıflandırma sistemi sayesinde araştırmacılar türlerin soyunun ne kadar hızlı tükendiği hakkında bilgilere daha kolay ulaşacak.

The Open Tree of Life (Açık Yaşam Ağacı) projesi, gelişime ve yeni önerilere çok açık ve bu da veri tabanlarındaki mevcut türlerin sayısının artmasına yardımcı olacak gibi görünüyor. Araştırmacılar yaşam zincirini açıkça gösteren bu görselin ekolojistlere ve biyologlara iklim değişimlerinin, türlerin özelliklerini koruma çabalarının, tarımın ve diğer insan etkisi bulunan süreçlerin hayvanlar alemini nasıl etkilediğini anlamaları konusunda yardımcı olacağını umuyor.

1. Çeviri Kaynağı: Quartz | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/02/2024 16:37:22 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4284

Aşırı
Araba Camındaki Siyah Noktalar Ne İşe Yarıyor?
Stres Yayı Yerçekimine Nasıl Karşı Koyuyor?
"İkinci Beyin": Vücudunuzdaki Yabancı Organizmalar, Beyninizi Nasıl Yönetiyor?
Arılar da İnsanlar Gibi
Arılar da İnsanlar Gibi "Jetlag" Hisseder mi?

K. E. Foley, et al. Açık Yaşam Ağacı Projesi: Türler Arası Evrimsel İlişkileri Araştırabileceğiniz Bir İnternet Sitesi!. (2 Nisan 2016). Alındığı Tarih: 26 Şubat 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/4284
Foley, K. E., Canoluk, M. U., Bakırcı, Ç. M. (2016, April 02). Açık Yaşam Ağacı Projesi: Türler Arası Evrimsel İlişkileri Araştırabileceğiniz Bir İnternet Sitesi!. Evrim Ağacı. Retrieved February 26, 2024. from https://evrimagaci.org/s/4284
K. E. Foley, et al. “Açık Yaşam Ağacı Projesi: Türler Arası Evrimsel İlişkileri Araştırabileceğiniz Bir İnternet Sitesi!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Mehmet Umut Canoluk, Evrim Ağacı, 02 Apr. 2016, https://evrimagaci.org/s/4284.
Foley, Katherine E.. Canoluk, Mehmet Umut. Bakırcı, Çağrı Mert. “Açık Yaşam Ağacı Projesi: Türler Arası Evrimsel İlişkileri Araştırabileceğiniz Bir İnternet Sitesi!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Mehmet Umut Canoluk. Evrim Ağacı, April 02, 2016. https://evrimagaci.org/s/4284.